­čôž Prowadzenie korespondencji na Amazon w 2019

Amazon sprzedawcy uwa┼╝aj─ů, ┼╝e wiadomo┼Ťci e-mail s─ů pot─Ö┼╝nym narz─Ödziem, ale jest mit, ┼╝e ich czas dobiega ko┼äca z powodu nowo wprowadzonych ogranicze┼ä. Jednak wysy┼éanie wiadomo┼Ťci e-mail mo┼╝e by─ç skutecznym narz─Ödziem do zwi─Ökszenia rankingu i sprzeda┼╝y. I najlepsze jest to, ┼╝e narz─Ödzie to mo┼╝e by─ç w pe┼éni zgodne z Amazon!

W tym artykule znajdziesz listę porad w zakresie prowadzenia korespondencji w 2019 roku, aby można było uzyskać jak najwięcej od komunikacji z klientami.

 

Amazon TOS i ograniczenia

Zgodnie z tym, co Amazon m├│wi w Seller Central sprzedawcom, jest dozwolone komunikowa─ç si─Ö z klientami wy┼é─ůcznie w celu realizacji zam├│wie┼ä lub odpowiedzi na pytania dotycz─ůcych us┼éug na stronie internetowej. Amazon surowo zabrania kontaktowa─ç si─Ö z klientem (telefonicznie, e-mailem lub poczt─ů) w dowolnych celach reklamowych lub marketingowych.

Mo┼╝na kontaktowa─ç si─Ö z klientami tylko po to, aby poinformowa─ç ich o wykonywaniu zam├│wienia, jednak nikt nie zabrania poprosi─ç ich, aby podzielili si─Ö swoimi przemy┼Ťleniami w recenzjach o produktach lub sprzedawcach na Amazon. Nigdy nie u┼╝ywaj zwrot├│w: „pozytywne lub negatywne opinie”, Amazon ma prawo zablokowa─ç Ci─Ö za to. R├│wnie┼╝ nigdy nie nale┼╝y oferowa─ç klientom odszkodowania lub bonus├│w za ich opinie.

Jak wida─ç, MO┼╗NA komunikowa─ç si─Ö ze swoimi klientami, a nawet poprosi─ç ich, aby dodawali opinie na Amazon. Po prostu post─Öpuj zgodnie z szeregiem zalece┼ä. Dodaj kilka wierszy z pro┼Ťb─ů o informacje zwrotne po tym, jak poinformowa┼ée┼Ť klienta o wys┼éaniu lub odbiorze towaru.

Co do ogranicze┼ä, wielu do┼Ťwiadczonych sprzedawc├│w jest pewnych, ┼╝e najlepiej ograniczy─ç si─Ö do 2-3 maili. Do┼Ťwiadczenie Seller Nexus potwierdza ten fakt: wi─Ökszo┼Ť─ç sprzedawc├│w wysy┼éa swoim klientom oko┼éo 2 wiadomo┼Ťci o wys┼éaniu zam├│wienia i jego dostawie. Jest to w pe┼éni dozwolone na Amazon.

Wnioski:

­čöŞ Wysy┼éaj nie wi─Öcej ni┼╝ 3 wiadomo┼Ťci na ka┼╝de zam├│wienie. 2 wiadomo┼Ťci ÔÇô idealna ilo┼Ť─ç.
­čöŞ Nie u┼╝ywaj s┼éowa „pozytywny” lub „negatywny”, a tak┼╝e „5 star review” i podobne zdania-oceny .
­čöŞ Skup si─Ö na realizacji zam├│wie┼ä i obs┼éudze klienta.

Nagłówki + Emoji

Poniewa┼╝ Amazon nie zezwala na ┼╝adne dzia┼éania marketingowe, b─ůd┼║ przygotowany na to, ┼╝e twoje nag┼é├│wki b─Öd─ů zwyk┼ée, a mo┼╝e nawet nudne. Niemniej jednak nawet takie tematy, jak „Tw├│j [towar] dostarczono” lub „Informacje o Twoim nowym [produkt]” mo┼╝na zrobi─ç bardziej atrakcyjne, dodaj─ůc emotikony.

Twoje nag┼é├│wki powinny by─ç widoczne w┼Ťr├│d innych wiadomo┼Ťci w skrzynce pocztowej klienta. Zr├│b tak, aby si─Ö r├│┼╝ni┼éy od innych, aby przyci─ůgn─ů─ç uwag─Ö.

Wnioski:

­čöŞ Nie u┼╝ywaj w nag┼é├│wku WSZELKICH marketingowych s┼é├│w.
­čöŞ U┼╝ywaj emotikon, aby przyci─ůgn─ů─ç uwag─Ö u┼╝ytkownik├│w.

Tre┼Ť─ç wiadomo┼Ťci: tekst, zdj─Öcia, za┼é─ůczniki

Klienci nie oczekuj─ů tony tekstu od sprzedawcy, wi─Öc staraj si─Ö pisa─ç kr├│tko. Nie b─ůd┼║ zbyt formalny, trzymaj si─Ö przyjaznego i uprzejmego tonu. Nale┼╝y stosowa─ç nast─Öpuj─ůc─ů struktur─Ö dla twojej wiadomo┼Ťci:

­čöŞ Zacznij od powitania.
­čöŞ Podzi─Ökuj klientowi (nawet je┼Ťli to ju┼╝ nie pierwszy tw├│j mail).
­čöŞ Powiedz o swoim celu.
­čöŞ Dodaj kilka wierszy na zako┼äczeniu.

Ponadto, rezygnacja ze wszystkich znanych stereotyp├│w w tek┼Ťcie pomo┼╝e przyci─ůgn─ů─ç uwag─Ö czytelnika.
Opr├│cz tekstu, w listach mo┼╝na u┼╝ywa─ç zdj─Öcia i filmy.

­čöŞ Klientom podobaj─ů si─Ö zdj─Öcia, ale one powinny zajmowa─ç nie wi─Öcej ni┼╝ 30% listu. Zapomnij o wymianie tekstu jednym wielkim obrazem. Zamiast tego nale┼╝y u┼╝y─ç kilka ma┼éych zdj─Ö─ç.
­čöŞ W┼é─ůcz w wiadomo┼Ť─ç wideo: ogl─ůd twoich produkt├│w, dob├│r sposob├│w ich u┼╝ytkowania i po prostu przydatne wskaz├│wki. Wszystkie filmy s─ů do pobrania na serwerach Amazon i s─ů dok┼éadnie sprawdzane przez moderator├│w, wi─Öc pami─Ötaj o zasadzie ┼╗adnego marketingu”.
Co do za┼é─ůcznik├│w, to mo┼╝na do┼é─ůczy─ç do e-maila zgodnie z zasadami Amazon:

­čöŞ Obraz.
­čöŞ Pliki PDF.
­čöŞ Pliki DOC.
­čöŞ Pliki TXT.

Nie wysy┼éaj wideo i plik├│w wi─Ökszych ni┼╝ 10 Mb w za┼é─ůcznikach do wiadomo┼Ťci.

Wnioski:

­čöŞ Tre┼Ť─ç wiadomo┼Ťci e-mail musi by─ç uporz─ůdkowana i logiczna.
­čöŞ Tekst powinien by─ç zwi─Öz┼éy, u┼╝yj przyjaznego tonu.
­čöŞ Dodaj pi─Ökne zdj─Öcia, kt├│re zajmuj─ů mniej ni┼╝ 30% wiadomo┼Ťci.

Czas wysłania

Mo┼╝na wybra─ç czas, kiedy klienci otrzymaj─ů e-maile, niezale┼╝nie od tego, czy wysy┼éasz je samodzielnie lub z pomoc─ů autorespondera. Jednak nie wszystkie narz─Ödzia maj─ů tak─ů funkcj─Ö.

Czas wysy┼éania okre┼Ťla to, czy klienci zauwa┼╝─ů i czy otworz─ů ten list. Wed┼éug naszego do┼Ťwiadczenia wynika, ┼╝e najwy┼╝szy odsetek otwierania wiadomo┼Ťci obserwuje si─Ö mi─Ödzy 13:00 a 14:00 w dni robocze. Ludzie ogl─ůdaj─ů przychodz─ůce wiadomo┼Ťci e-mail w czasie przerwy na lunch.

W┼éa┼Ťciwy czas mo┼╝e si─Ö r├│┼╝ni─ç w zale┼╝no┼Ťci od kategorii, a nawet samego produktu, dlatego przetestuj wszystkie i znajd┼║ najlepsze opcje dla twojej grupy docelowej.

Wnioski:

­čöŞ Zwracaj uwag─Ö na czas wysy┼éania e-maili i na to, co jest bardziej odpowiednie dla twoich klient├│w.

Jak korespondencja pomaga zwi─Ökszy─ç lojalno┼Ť─ç

Tu dochodzimy do fina┼éu. Nadszed┼é czas, aby podsumowa─ç i dowiedzie─ç si─Ö, czy e-maile dzia┼éaj─ů na Amazon.

Spersonalizowane e-maile m├│wi─ů klientom, ┼╝e dbasz o ich wra┼╝eniach i chcesz poprawi─ç jako┼Ť─ç obs┼éugi. To pomaga sprzedawcom budowa─ç relacje zaufania mi─Ödzy nimi a klientami.

Zaufanie ÔÇô to, co przetwarza przypadkowych klient├│w na klient├│w sta┼éych. Ludzie pami─Ötaj─ů marki z wyj─ůtkow─ů jako┼Ťci─ů obs┼éugi i wed┼éug bada┼ä w marketingu, powtarzaj─ů zakupy tylko w sklepach, kt├│rym ufaj─ů.

W ko┼äcu e-maile wys┼éane po zam├│wieniu zach─Öcaj─ů klient├│w d komentowania i oceniania swoich zakup├│w. Pami─Ötaj o tym, ┼╝e na Amazon nie mo┼╝na prosi─ç o zostawienie „pozytywnej opinii”, co nie przeszkadza w uzyskaniu takiej opinii. Jak? Upewnij si─Ö, ┼╝e zam├│wienia realizowane s─ů sprawnie i na czas, a klienci s─ů zadowoleni z produkt├│w i zaproponujcie im szczere podzielenie si─Ö swoimi wra┼╝eniami.

Wnioski

­čöŞ Korespondencja pomaga sprzedawcom wzmocni─ç zaufanie i poprawi─ç jako┼Ť─ç obs┼éugi.
­čöŞ Komunikacja zamienia przypadkowych odwiedzaj─ůcych Amazon na lojaln─ů publiczno┼Ť─ç twojej marki.
­čöŞ Follow-up e-maile przyczyniaj─ů si─Ö do uzyskania opinii.

 

Cały algorytm uruchamiania Private Label biznesu w jeden dzień.

┬á7 lutego 2019 odb─Ödzie si─Ö Online-Workshop, na kt├│rym eksperci SalesHub szczeg├│┼éowo rozpatrz─ů ca┼éy algortm uruchomienia Private Label biznesu na Amazon, a tak┼╝e udziel─ů porad na temat sekwencji dzia┼éa┼ä w celu pomy┼Ťlnego uruchomienia sprzeda┼╝y. Wszyscy uczestnicy warsztat├│w otrzymaj─ů jego nagranie, kt├│re mo┼╝na wykorzysta─ç jako film instrukta┼╝owy, aby sprawdza─ç swoje dzia┼éania odno┼Ťnie porad ekspert├│w.

Online-Workshop to wyci─ůg podstawowej teorii, kt├│ra jest podawana na Kursie Master Grupa z uruchamiania Private Label biznesu. Jeszcze nigdy uzyskanie wiedzy nie by┼éo takie proste i szybkie.

Pospiesz się zarejestruj się do udziału w Online-Workshop.

Rejestracja na Online-Workshop - Biznesplan uruchomienia sprzeda┼╝y na Amazon (FBA)

Udanej i sprzeda┼╝y!

 

 


Warto te┼╝ przeczyta─ç

Leave A Comment