Amazon News: Cyberprzestępstwa z podatkami, nowe możliwości z Alexą i produktami sezonowymi


18-ty odcinek Amazon News jest nagrany w Dubaju, gdzie zespół SalesHub odpoczywa z absolwentami Master Grupy. Aby zobaczyć fotoreportaż z tej podróży, kliknij tutaj.

Zostać członkiem następnej Master Grupy, aby zbudować własną firmę na Amazon, następnym razem podróżować z nami, możesz kliknąć ten link.

Wcześniejsze wersje, zawsze możesz spojrzeć na naszym kanale YouTube w dziale Amazon News

  • Nowe funkcje z Amazon Alexa;
  • Amazon staje się droższy niż Microsoft;
  • Cyberprzestępcy zarabiają na podatnikach;
  • Porady Amazon: towary sezonowe;
  • Amazon-Council: apel o wsparcie dla Amazon.

Nowe funkcje z Amazon Alexa

Jeśli Twoje towary mogą być używane w systemie „inteligentnego domu”, warto pomyśleć o certyfikacji systemu Amazon Alexa, który zyskuje popularność w USA.

Przykładami takich produktów mogą być inteligentne żarówki, inteligentne gniazdka, głowice prysznicowe, zestawy dekoracyjnego oświetlenia LED, lampy zapachowe, kamery internetowe i inne urządzenia, które można kontrolować za pomocą smartfona, a przy podłączaniu Alexy – i za pomocą poleceń głosowych.

W przypadku udanej certyfikacji, twój listing otrzyma specjalną naklejkę, a sprzedaż wzrośnie wraz ze wzrostem popularności systemu Amazon Alexa.

Aby ubiegać się o certyfikat, kliknij ten link prowadzący do strony Programu certyfikacji Works with Amazon Alexa. Tam możesz zobaczyć wymagania dla uczestników programu.

Amazon staje się droższy niż Microsoft

14 lutego, Jeff Bezos miał kolejny powód do radości – wartość rynkowa akcji Amazon wzrosła o 2,57%, co pozwoliło gigantowi sprzedaży stać się droższym od Microsoft o 2,7%.

W rezultacie Amazon zajął trzecie miejsce w rankingu najdroższych firm na świecie. Przed Apple i Alfabet (Google).

Akcje 23-letniego Amazon rosną znacznie szybciej (+ 72%) niż Microsoft (+ 41%), która świętowała 43-lecie działalności. Jeśli takie tempo wzrostu ceny akcji Amazon nadal będzie rosło, firma ma szansę ominąć Google pod względem kapitalizacji rynkowej.

Cyberprzestępcy zarabiają na podatnikach

W USA nowa fala cyberprzestępczości związana z procedurami podatkowymi.

Cyberprzestępcy włamują się do kont internetowych organizacji zajmujących się dokumentacją podatkową i wykorzystują je do składania fałszywych wniosków o zwrot podatku w imieniu swoich klientów.

Po tym, jak Internal Revenue Service (IRS) przetwarza żądanie i wysyła pieniądze na konta bankowe klientów zaatakowanych firm, oszuści kontaktują się z klientami, są przedstawiani jako agenci windykacji i wymagają zwrotu pieniędzy.

Według krebsonsecurity.com, to właśnie stało się z klientami z kilku banków w Oklahomie na początku lutego. Elaine Dodd, wiceprezes działu Anti-Fraud Association Oklahoma Bankers, powiedziała, że w tym miesiącu duża liczba klientów lokalnych instytucji finansowych otrzymali duże sumy pieniędzy na ich kontach, mimo że nie ubiegali się o zwrot podatku. Następnie telefonicznie z nimi skontaktowała się z osobą, która przedstawiła się jako agent ds. Windykacji z DebtCredit (debtcredit.us).

Przestępcy twierdzili, że działali w imieniu IRS i że zwrot został dokonany przez pomyłkę. Grożąc odbiorcom z oskarżeniem o przestępstwo, poprosili o zwrot kwoty na sfałszowane konta.

Oszustwa związane z zwrotami podatku dotykają setki tysięcy, jeśli nie miliony obywateli USA rocznie. W dniu 2 lutego 2018 r. IRS wydał ostrzeżenie dla firm podatkowych, wzywając ich do zwiększenia bezpieczeństwa ze względu na rosnącą liczbę ataków. Wydano także instrukcję dla podatników, aby pomóc zidentyfikować oszustwo.

Porady Amazon: towary sezonowe

Jeśli znalazłeś produkt w trakcie ankiety sprzedawanej w określonych porach roku (lub już jesteś zaangażowany w takie towary), zapoznaj się z naszą następną radą.

Promocja towarów sezonowych powinna rozpocząć się przed rozpoczęciem głównej (gorącej) pory roku. Pozwoli to znacznie zaoszczędzić na marketingu, ponieważ koszt reklamy będzie niższy. W takim przypadku wejdziesz do sezonu z dobrą oceną.

Podobne produkty można znaleźć za pomocą narzędzia Google Trends, które pokazuje pory roku sprzedaży poszczególnych produktów na podstawie statystyk zapytań.

Drugim bezpłatnym narzędziem, za pomocą którego możesz analizować sezonowość swojego produktu, jest  Market Intelligence od Viral Launch. W sklepie z aplikacjami dla przeglądarki Google Chrome znajduje się bezpłatne rozszerzenie, które pozwala śledzić sezonowoś dla kilka zapytań.

Podsumowując:

  1. Zawsze używaj narzędzi do określania sezonowości w sprzedaży Twojego produktu;
  2. Rozpocznij promocję towarów PRZED początkiem sezonu sprzedaży, co pozwoli zaoszczędzić na marketingu.

Amazon-wskazówki: skontaktuj się ze wsparciem Amazon

Wskazówka ta była testowana przez lata na Amazon i setki próśb o wsparcie (seller support).

Jeśli otworzyłeś case z powodu napotkanego problemu i otrzymałeś negatywną odpowiedź od wsparcia Amazon, nie rozpaczaj. Otwórz jeszcze jeden i być może tym razem będziesz miał więcej szczęścia.

Bardzo często odpowiedź, którą otrzymujesz od wsparcia, zależy od tego, który menedżer Ci odpowiada.

Możesz ponownie sformułować swój problem, dokonać szczegółowego opisu sytuacji, załączyć więcej informacji w postaci zrzutów ekranu itp. Ale to wszystko nie może pomóc, póki nie masz pecha, aby dostać się do „właściwego” menedżera. Najważniejsze jest to, że twoje prośby nie są sprzeczne z podstawowymi zasadami pracy na stronie.

Jak nie przegapić niczego ważnego ze świata biznesu Amazon?

Odpowiedź jest prosta – śledzić nasz blog.

Jeśli chcesz otrzymywać krótkie powiadomienia o wydaniu tych i innych materiałów w wiadomości e-mail – wpisz je w polu poniżej. Otrzymasz 2-3 krótkie ogłoszenia miesięcznie z zapowiedziami nowych postów na blogu.

subskrybcja bloga SalesHub
Akceptując politykę prywatności wyrażasz zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie przez AMAZING CORPORATION S.R.O., danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn.zm.). Pełna polityka prywatności znajduje się na stronie: https://saleshub.edu.pl/polityka-prywatnosci

Leave A Comment