Amazon News: Rozmowy z Amazon, wyniki Q4 i kilka Lifechack’ów

Przed Wami 16-j odcinek Amazon News.
Ten i wcześniejsze odcinki, można zawsze obejrzeć na naszym kanale YouTube, w dziale Amazon NEWS.

  • Amazon ubiera pracowników bransoletki na swoich pracowników;
  • Amazon zaskoczył cyframi wyniku Q4 2017;
  • Porada co do towarów zwracanych przez klientów;
  • Lifehack: zmniejszamy ilość magazynów FBA przy tworzeniu shipmentu;
  • Bądź ostrożny: do ciebie dzwoni Amazon.

Amazon ubiera pracowników bransoletki na swoich pracowników.

Firma Amazon opatentowała specjalne bransoletki dla swojego personelu, które, według samej firmy, ułatwiają pracę pracowników magazynów FBA.

Jeszcze jesienią pojawiły się plotki, że firma zamierza śledzić swoich pracowników, zbliżono do tego, jak są śledzone osoby znajdujące się w areszcie domowym. Natomiast firma zaprzecza tej informacji, twierdząc, że opatentowana technologia potrzebna do zmniejszenia błędów, przy zbieraniu zamówień.

Spekulacje w odniesieniu do tego patentu błędne. Na co dzień w firmach na całym świecie pracownicy korzystają z kieszonkowych skanerów do skanowania towarów i zbierania zamówień. Ten pomysł, jeśli to będzie realizowane w przyszłości, poprawi proces przetwarzania zamówień na magazynach. W przyszłości technologia ta pozwoli uwolnić ręce pracowników od skanerów, a ich oczy od konieczności pracy z ekranami komputerów.

Technologia została zaproponowana przez Tye Brady, głównego technologa oddziału Amazon Robotics. Zasada działania bransoletek, zbieżna z technologiami, które już są używane w sklepach Amazon Go, o których rozmawialiśmy w zeszłym odcinku.

Amazon zaskoczył cyframi wyników Q4 2017

Amazon przedstawił raport wyników swojej pracy za 2017 rok. Wzrost zysków firmy był oczekiwany, ale on przekroczył oczekiwania ekspertów i inwestorów.

Obroty firmy w czwartym kwartale 2017 wzrosły o 38%:

Zysk operacyjny firmy wzrósł o 69%:

Ale jeszcze bardziej ekspertów rynku zaskoczył wzrost zysku netto firmy w Q4 2017 – wzrost o 148%:

Z całym raportem Amazon można zapoznać się tutaj.

Porada co do towarów zwracanych przez klientów.

Często klienci zwracają towary, od razu po ich rozpakowaniu. Im może nie pasować rozmiar, nie podobać się kolor lub po prostu zniknęła konieczność takiego zakupu. Takie produkty trafiają do sekcji Unfulfillable i nie podlegają dalszej sprzedaży.

Co najczęściej robią sprzedawcy? Idą po linii najmniejszego oporu i po prostu czekają, aż Amazon zniszczy takie produkty. W przypadku tanich towarów być może jest to uzasadnione. Natomiast, jeśli chodzi o drogich produktach, należy pamiętać, że masz alternatywę.

Należy pamiętać o tym, że możesz wysłać te jednostki towaru na alternatywne magazyny lub Prep-ośrodki w USA, zamówić ich weryfikację, przepakowanie i ponowną dostawę na Amazon do dalszej sprzedaży. To pomoże stracić mniej na zwrotach.

Znajdź prep-ośrodki w USA i dowiedz się więcej na temat kosztów takiej operacji. Oto krótka lista tych ośrodków, która może Ci pomóc.

Lifehack: zmniejszamy ilość magazynów FBA przy tworzeniu shipmentu.

Często, podczas tworzenia shipmentu na dużą liczbę kartonów z towarami, Amazon rozbija dostawę na kilka magazynów FBA w USA. To z kolei pociąga za sobą wzrost kosztów wysyłki.

Można spróbować następujące: zamiast podania adresu składu lub portu wysyłki w Chinach można podać adres magazynu Twojego freight forwardera w USA. Wtedy, z dużym prawdopodobieństwem, zostaniesz poproszony, aby wykonać dostawę całej partii na adres jednego FBA-centrum.

Ten Lifehack nie zawsze działa, ale warto spróbować – po co tracić zbędne na wysyłce.

Bądź ostrożny: do Ciebie dzwoni Amazon.

W ostatnim czasie Amazon wysyła do niektórych sprzedawców e-maile o tym, że zamierza skontaktować się z nimi telefonicznie i wskazuje datę połączenia. To jeszcze jeden sposób dodatkowej weryfikacji sprzedawcy ze strony platformy.

Nie trzeba martwić się, ale należy podjąć pewne środki ostrożności, aby wszystko poszło dobrze:

> Upewnij się, że na Twoim koncie podano poprawny numer telefonu. Można to zrobić w Settings -> Account Info -> Your Seller Profile;
> W wyznaczonym czasie bądź na związku i akceptuj połączenie z call-center Amazon;

Jeśli tego nie zrobisz, to możesz otrzymać blokadę konta. Dlatego należy zachować ostrożność do wiadomości e-mail ze strony Amazon i wprowadzić wszystkie adresy serwisowe platformy do klientów swoich książek adresowych, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś do tej pory.

Jak być na bieżąco z nowościami w branży Amazon?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta: subskrybuj nowości z naszego bloga, śledź naszą stronę na Facebooku i kanał YouTube. Więc zdecydowanie nie przegapisz niczego ważnego i zawsze możesz pozostać na fali sukcesu w sprzedaży na Amazonie.

subskrybcja bloga SalesHub
Akceptując politykę prywatności wyrażasz zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie przez AMAZING CORPORATION S.R.O., danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn.zm.). Pełna polityka prywatności znajduje się na stronie: https://saleshub.edu.pl/polityka-prywatnosci

Leave A Comment