Amazon News: Szukamy dostawcy konkurenta i „groźne e-maile” od Amazon

Poprzedni odcinek Amazon został nagrany w Dubaju, a ten w San Diego, luksusowym hotelu The Westgate Hotel, który ma długą historię i wielu nagród. Często staje się miejscem ceremonii ślubnych i wieczorów literackich (herbacianych) znanych pisarzy.

Igor jest teraz w Kalifornii na zamkniętym Mastermind  dla Amazon-przedsiębiorców. Oprócz wymiany doświadczeń ma on bardzo ważną misję – zaprosić kilku znanych biznesmenów na letnie forum „Biznes na Amazon”, które odbędzie się 23 czerwca w Kijowie.

Zapoznanie się z programem wydarzenia i speakerami, których nazwiska są już znane, można kliknąć na link.

Przechodzimy do wiadomości. W tym odcinku:

> Znowu o podatkach;
> Ring – kolejne przejęcie Amazon;
> „Groźne e-maile” od Amazon;
> Porady Amazon: towary sezonowe;
> Porady Amazon: badanie zainteresowań docelowych odbiorców.

Znowu o podatkach

Tym razem mówimy o stanie Pensylwania, który w zeszłym roku przyjęł ustawę zobowiązującą sklepy internetowe do zbierania i płacenia podatków. W ten sposób ramy prawne między sprzedażą internetową a sprzedażą w zwykłych sklepach zostały „wyrównane”.

Amazon z kolei powiadomił sprzedawców, że od 1 kwietnia 2018 roku będzie obliczać, zbierać i płacić podatki od zamówień wysyłanych do klientów w Pensylwanii. To znaczy sprzedawcy nie muszą się o nic martwić, wszystko zostanie zrobione automatycznie.

Jest to drugi stan, w którym taka polityka będzie działać. Wcześniej był to stan Waszyngton. A teraz najciekawsze: na podejściu stany Colorado i South Dakota, w których takie prawa już działają.

Ring – kolejne przejęcie Amazon

Pod koniec lutego kilka zachodnich publikacji online opublikowało nagłówki takie jak „Amazon jest już na progu”, co oznacza przejęcie przez internetowego giganta Ring, który specjalizuje się w nawiązywaniu połączeń z drzwiami wejściowymi z zamontowanymi w nich kamerami.

Firma Ring miała prawie monopol na takie rozwiązania. Według firmy badawczej NPD Group, w zeszłym roku Ring miał 97% udziału w sprzedaży wideodomofonów w USA, ponieważ koszt zakupu Amazon wynosił sumę 1,1 miliarda dolarów.

Przejęcie to było logicznym krokiem, biorąc pod uwagę, że Amazon aktywnie zajmuje rynek urządzeń dla „inteligentnego domu” i jego systemów bezpieczeństwa. W listopadzie ubiegłego roku Amazon wprowadził usługę Amazon Key, aby uzyskać dostęp do mieszkania bez kluczy, dostęp dla gości i dostawę nie do drzwi, ale bezpośrednio do mieszkania.

„Groźne e-maile” od Amazon

Niektórzy sprzedawcy Amazon otrzymali już „listy szczęścia”, w których zostali oskarżeni o naruszenie zasad pracy z opiniami. Wiadomość jest następująca:

Hello,

We are contacting you because you appear to have violated the policies of “Misuse of ratings, feedback, or reviews”, “Misuse of sales rank”, “Misuse of Search and Browse” on our site. Prohibited behaviors on Amazon.com include, but are not limited to:

  • Hiring 3rd parties to try to improve ASIN rank and/or reviews
  • Sending packages to addresses where the recipient does not order or expect them
  • Soliciting or accepting false or fraudulent orders
  • Placing orders for your own products
  • Compensating buyers for purchasing your products (including claim codes)

If this conduct continues, you will not be eligible to sell on Amazon.com. To learn more about this policy, we encourage you to review the “Misuse of Sales Rank”, “Misuse of Search and Browse” and “Misuse of sales rank” sections of the “Prohibited Seller Activities and Actions” page in Seller Central Help (https://sellercentral.amazon.com/gp/help/G2003862508).

Jak pokazuje reakcja wielu sprzedawców, takie listy sprawiają, że nawet ci, którzy pracowali na czarno, a szczególnie ci, którzy korzystali z różnych usług lub nawet kupowali opinie, denerwują się.

Poprawna reakcja na tę wiadomość: odpowiedź Amazon z zapewnieniami, że nie zrobiłeś czegoś takiego. Najprawdopodobniej w zamian otrzymasz wiadomość, że list został wysłany do Ciebie błędnie.

Chociaż nie jest jasne, że to jest „spam”, ale istnieje przypuszczenie, że Amazon w ten sposób identyfikuje nieuczciwych sprzedawców, po ich reakcji na tę wiadomość.

Porady Amazon: szukamy dostawcy naszego konkurenta

Pierwszej rady udzielił Kevin King, przedsiębiorca z milionami obrotów na Amazom.

Najważniejsze jest to, że możesz zidentyfikować dostawców swoich konkurentów. Dlaczego tego potrzebujesz – to zależy od ciebie: możesz chcieć poprawić jakość towarów, wyeliminować sprzedawcę z łańcucha dostaw lub wejść w niszę konkurencyjną, i w ten sposób szukać nowych pomysłów

Proces przebiega następująco:

  1. Kupujesz towary swojego konkurenta, aby mieć pewność co do jakości, jaką otrzymają kupujący (i jak różnią się one od zdjęcia w listingu oraz próbek, które dostawca wyśle)
  2. Za pomocą stron zawierających amerykańską bazę danych celnych można znaleźć informacje, skąd pochodzi dostawa. Oto te witryny:
    > usaimportdata.com
    > portexaminer.com
    > panjiva.com
  1. Pod nazwą marki konkurenta znajdujemy informacje o miejscu wysyłki towaru.

Ta metoda nie daje 100% gwarancji na wynik, ponieważ w USA jest całkiem legalne ukrywanie logistycznych informacji z publicznej bazy danych, ale szanse na wynik są dość wysokie.

Porady Amazon: badanie zainteresowań docelowych odbiorców.

Jeśli masz do czynienia z testowaniem tytułu, zdjęcia, logo, tekstu, infografiki lub czymś innym, które kontaktuje się z odbiorcami i może wpływać na sprzedaż – do tych zadań istnieje wspaniała usługa PickFu

Teraz możesz przeprowadzić test nie tylko dla swoich znajomych i krewnych, ale także dla docelowych odbiorców. Koszt podstawowego testu to tylko 20 USD.

Usługa pozwoli ci przetestować czynniki sprzedaży twojego produktu lub listingu, a najważniejsze jest uniknięcie marnowania czasu i pieniędzy na promowanie materiałów, które nie są interesujące dla publiczności lub powodują nieprzyjemne skojarzenia.

Nie przegap niczego ze świata biznesu Amazon!

Przypominamy, że zawsze możesz przyjrzeć się wczesnym wiadomościom na naszym kanale na YouTube w dziale Amazon News

  • Jak rozumieć Amazon fees?
  • Jakie są zamknięte kategorie Amazon?
  • Przyciąganie ruchu zewnętrznego do Twojego listingu

Aby niczego nie przegapić, zapisz się do newslettera wraz z aktualizacjami bloga. Otrzymasz 2-3 krótkie ogłoszenia miesięcznie z zapowiedziami nowych postów na blogu. Aby to zrobić, wpisz swój e-mail w następującej formie:

subskrybcja bloga SalesHub
Akceptując politykę prywatności wyrażasz zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie przez AMAZING CORPORATION S.R.O., danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn.zm.). Pełna polityka prywatności znajduje się na stronie: https://saleshub.edu.pl/polityka-prywatnosci

Życzymy udanych sprzedaży na Amazon!

Leave A Comment