Amazon News: Znowu o podatkach, Amazon Go i kilku lifehack’ów

Oto 15 odcinek Amazon News.

To i wcześniejsze wersje zawsze możesz obejrzeć na naszym kanale YouTube w sekcji Amazon News

W tym odcinku:

> Znowu o Amazon Taxes;

> Amazon Prime staje się droższy;

> Amazon uruchamia FBA Onsite;

> Amazon Go: kolejka do sklepu, aby kupić bez kolejek;

> Sprawdzanie towaru na Amazonie PRZED rozpoczęciem aktywnej sprzedaży

> Trik do pracy z Lightning Deal.

Amazon „podał” informacje o sprzedających do stanu Massachusetts

Jak rozwijała się sytuacja:

> W sierpniu, Departament Massachusetts Revenue (DOR) zwrócił się do Amazonu, aby ten pomógł zidentyfikować sprzedawców, którzy przechowują swoje towary w magazynach FBA znajdujących się w tym stanie;

> Wrzesień 2017: Amazon odmawia;

> W dniu 27 września Sąd Najwyższy stanu Massachusetts wydał orzeczenie, na podstawie którego firma musi dostarczyć żądane informacje w ciągu 20 dni kalendarzowych;

> Reakcja Amazon pojawiła się dopiero w styczniu 2018 roku.  Firma obiecała dostarczyć niezbędne dane do 26 stycznia 2018 r.

O jakich informacjach chodzi:

  1. Dane kontaktowe sprzedawcy (nazwa, adres, federalny numer identyfikacji podatkowej i numer telefonu);
  2. Szacowany koszt magazynu sprzedawcy w ośrodkach FBA w stanie Massachusetts, obliczony na podstawie cen detalicznych towarów na koniec 2016 r. I 2017 r.

Takie informacje pozwolą władzom państwowym na identyfikację oszustów podatkowych. Na razie dotyczy to tylko obywateli USA; mechanizm znoszenia podatków od obywateli innych krajów nie został jeszcze zatwierdzony. To na razie, ale może się to zdarzyć w najbliższej przyszłości.

Ale nawet w Stanach Zjednoczonych mechanizm takich interakcji z witrynami internetowymi nie został w pełni opracowany. Na przykład stany Waszyngton, Minnesota i Rhode Island przyjęły niedawno nowe przepisy, które zobowiązują Amazon do samodzielnego pobierania podatku od sprzedaży. South Carolina złożyła skargę, której istotą jest to, że Amazon jest odpowiedzialny za niepłacenie podatków przez sprzedawców third-part w tym stanie. Reszta stanów obserwują i przygotowują projekty ustaw.

Będziemy uważnie monitorować rozwój sytuacji związanej z podatkami od sprzedaży na Amazonie w USA i niezwłocznie poinformujemy Cię. Aby niczego nie przegapić, wystarczy zasubskrybować aktualizacje naszego bloga.

subskrybcja bloga SalesHub
Akceptując politykę prywatności wyrażasz zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie przez AMAZING CORPORATION S.R.O., danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn.zm.). Pełna polityka prywatności znajduje się na stronie: https://saleshub.edu.pl/polityka-prywatnosci

Amazon Prime staje się droższy

Kiedy firma otrzymuje ogromny zysk z subskrypcji Prime-services, prędzej czy później pojawia się pokusa, aby zwiększyć ten zysk, co miało miejsce w styczniu 2018 roku.

Należy zauważyć, że wzrost kosztów subskrypcji dotyczy tylko miesięcznych płatności. Roczna subskrypcja usług pozostała niezmieniona: 99 USD rocznie.

Co się zmieniło:

> Miesięczna subskrypcja kosztuje teraz 12,99 USD zamiast 10,99 USD (+ 18%);

Koszt specjalny miesięcznego abonamentu dla studentów również wzrósł z 5,49 USD do 6,49 USD.

Zapytany dlaczego Amazon to robi, wiceprezes i główny analityk Atherton Research, Jean Baptiste, odpowiedział po prostu: „Bo on może to zrobić.”

Jednak oferta Amazonu dotycząca dostępu do muzyki i usług wideo wciąż jest najlepsza na rynku amerykańskim. Ten wzrost cen nie tylko pozwoli firmie osiągnąć dodatkowy zysk, ale także poprawi jej pozycję na giełdach.

Amazon uruchamia program FBA Onsite

Wcześniej (jesień,  2017 r.) została przetestowana pod nazwą Seller Flex, teraz została opublikowana pod nazwą FBA Onsite.

FBA Onsite to nowa szansa dla dostawców FBM na dostęp do kont Amazon Prime. To znaczy w przypadkach, w których sprzedawcy FBM są gotowi zagwarantować dostawę w ciągu 48 godzin, otrzymują znak Prime do swoich towarów. W tym samym czasie mogą wysyłać towary z domu lub z alternatywnych Fulfilment w USA.

Cele programu:

> Rozładuj magazyny FBA, które według Bloombera są już przeciążone;

> Przyciągnij nowych sprzedawców do witryny;

> Rozszerz zakres produktów oferowanych Prime-buyers;

> Daj sprzedawcom nowe narzędzia do zarządzania procesami logistycznymi.

> Wszystko to jest częścią polityki ekspansji Amazonu na rynku logistyki, której system on systematycznie realizuje od kilku lat. Wpływa na interesy FedEX i UPS.

Dla nas uruchomienie FBA Onsite daje nadzieję na rozwój usług związanych z ośrodkami Fulfillment w USA, co może ułatwić nam życie.

Amazon Go: kolejka do sklepu, aby kupić bez kolejek

Z pewnością słyszałeś już o nowych sklepach Amazon Go, gdzie możesz przyjść i po prostu zabrać swoje ulubione towary z półki. Obliczenia będą dokonywane automatycznie, dzięki specjalnemu systemowi czujników.

Oto, jak wygląda w reklamie od Amazonu:

A oto jak wyglądało to 22 stycznia w Seattle, na otwarciu takiego sklepu:

Zabawna sytuacja: duże kolejki przy wejściu do sklepu bez kolejek, ale to tylko otwarcie. Oczywiście agiotage ustąpi i mamy nadzieję, że produkty Private Label również wkrótce znajdą się w tych sklepach.

Sprawdzanie towaru na Amazonie PRZED rozpoczęciem aktywnej sprzedaży

Czasami sprzedawcy nie mają pełnej pewności, czy Amazon pozwoli na sprzedaż konkretnego produktu, czy poprosi o zestaw dodatkowych zezwoleń. Jak można to sprawdzić?

Krok 1. Na początek musisz utworzyć próbny listing towarów i próbny shipment. A do listingu możesz użyć zdjęć uzyskanych ze strony sprzedawcy (najważniejsze jest to, że spełniają zasady Amazonu);

Etap 2. Czekamy 2-3 dni. Jeśli potrzebujesz dodatkowych dokumentów do sprzedaży na stronie, Amazon poprosi o nie.

Trik do pracy z Lightning Deal

Tworząc Lightning Deal, Amazon sam wybiera produkty, dla których dostępne są akcje, i bardzo często nie wszystkie produkty znajdują się na tej liście. Czy możesz coś z tym zrobić? Okazuje się, tak.

Aby ominąć ograniczenie Amazonu, możesz przejść do następującego linku https://sellercentral.amazon.com/merchandising/manage/lightning-deals/create (musisz zalogować się do centrali sprzedawcy)

Po kliknięciu linku zobaczysz następujący obraz:

 

W lewej połowie ekranu zobaczysz listę produktów, a czasami obejmuje te, które nie są dostępne w menu konta.

Aby utworzyć Lightning Deal, musisz zmodyfikować link, zastępując na końcu SKU – prawdziwym SKU twojego produktu.

https://sellercentral.amazon.com/merchandising/manage/lightning-deals/create/”SKU” (zamienić „SKU” na prawdziwy numer SKU twojego towaru)

Ta metoda nie działa w 100% przypadków, ale jednak w przypadku niektórych produktów to działa.

To wszystko na dziś.

Życzymy udanej sprzedaży na Amazonie!

Leave A Comment