Amazon się zmienia! Część 2: Co przygotowuje dla nas nadchodzący rok?

W pierwszej części materiału „Amazon się zmienia!” rozmawialiśmy o najważniejszych zmianach, które miały miejsce na stronie w ubiegłym roku. Teraz postaramy się przedstawić prognozę tego, co czeka nas w 2018 roku.
Zaczynamy.

Koszt Amazon przekroczy bilion dolarów

Tak, Amazon, nadal rośnie i staje się coraz większy. Dziś najdroższą firmą na świecie jest Apple, ale według analityków z Morgan Stanley, Amazon ma wszelkie szanse wyprzedzić Apple .

Nie zapominaj, że Amazon to nie tylko handel detaliczny, ale także usługi internetowe, reklama, subskrypcje członkostwa Prime. Ponadto, w ubiegłym roku Amazon dokonał szeregu poważnych przejęć, o których już napisaliśmy, które również przyczyniły się do zwiększenia wartości giganta. Jednak, zgodnie z tym samym Morgan Stanley, retail pozostaje najdroższym składnikiem Amazon.

Nadal zastanawiasz się, czy warto zacząć biznes na Amazonie? Takie wiadomości zdecydowanie powinny Cię przekonać: zdecydowanie warto! Rośnie Amazon – rosną również możliwości przedsiębiorców. Nadszedł czas, aby zostać członkiem najbliższej Master Grupy od SalesHub i rozpocząć własną działalność na stronie wraz z ekspertami społeczności.

Amazon Spark – nowa sieć społecznościowa od Amazona?

We wrześniu ubiegłego roku Amazon uruchomił aplikację, która przypomina Instagrama lub Pinterest – Amazon Spark. Teraż jest dostępna na platformie iOS w USA, a wiadomości mogą pozostawiać tylko właściciele Prime-kont (chociaż każdy może się połączyć).

Rejestrując się, użytkownik wskazuje co najmniej pięć obszarów zainteresowania. Po uruchomieniu aplikacji, w interfejsie zbliżonym do Instagrama, oferuje zapoznanie się z zaleceniami Amazonu. Niektóre produkty mają opinie, a te, które mają koszyk na zdjęciu, można kupić bezpośrednio z aplikacji.

Teraz Amazon Spark przechodzi tetsty, a w 2018 roku, zobaczymy, co się z tym stanie. Nie zapominaj, że Amazon konkuruje z Google i Facebook na froncie reklamowym, ponieważ nie możemy odrzucić możliwość uruchomienia nowej sieci społecznej i Spark – jeden z pierwszych kandydatów do tej roli. Jeśli tak się stanie, być może otrzymamy kolejne narzędzie marketingowe umożliwiające dostęp do klientów.

Сzyszczenie szeregów third-part sellers będzie kontynuowane

Duża liczba third-part sellers (którymi jesteśmy z Państwem) jest nadal uważana za przyczynę szybkiego wzrostu platformy w USA i innych krajach. Obecność dostawców zewnętrznych pozwala Amazonowi oferować swoim klientom szerszą gamę produktów, a konkurencja prowadzi do niższych cen.

Po większej liczbie skandali z towarami podrabianymi i niespełniającymi norm, Amazon zdecydował się na bardziej poważne podejście do zwalczania nadużyć finansowych. Wszystko to dotyczy głównie sprzedawców pracujących w ramach programu FBM (Fulfillment By Merchant), ale reszta powinna być ostrzeżona.

Amazon Transparency Program- ochrona przed hijackerami?

Amazon Transparency Program – kolejny program przeznaczony do walki z fałszowaniem, który został uruchomiony w trybie testów w marcu 2017. Aby wziąć udział w testach, firma zaprosiła kilku producentów, w tym Moby i Kenu.

Krótko mówiąc, istota programu jest w stosowaniu na pakiecie z produktem specjalnego kodu 26-cyfrowego w postaci QR-obrazu, który poświadcza autentyczność produktu i czytany przez system Amazon Identifier (AID), przy przyjęciu do magazynów FBA. Planuje się, że obecni sprzedawcy, gdy system zostanie oddany do użytku, otrzymają okres karencji na zmianę opakowania i stosowanie kodów.

Oczekuje się, że Amazon Transparency Program  zostanie uruchomiony w 2018 roku i znacznie uprości walkę z porywaczami i fałszerstwami. Jeśli wcześniej „zakup kontrolny” był jedynym narzędziem do zwalczania takich zjawisk, w ramach tego programu kupujący sami będą mogli śledzić podrabianie.

Teraz dostępne są bardzo mało informacji o tym, jak system będzie działał i jak to dobre dla sprzedawców Private Label. A teraz zwróć uwagę na następny paragraf.

Pre-POA – nie przegap ważnych wiadomości od Amazon

Jak wszyscy wiemy, Amazon w zdecydowanej większości przypadków gra po stronie kupujących. Wszystkie nowe zmiany w polityce platformy miały na celu w szczególności ochronę kupującego. Przypomnij sobie przynajmniej możliwość odstąpienia przez kupującego od wiadomości Buyer-Seller Messaging system. Ale pod koniec roku wprowadzono korektę w polityce strony, która ułatwi życie sprzedających.

Wcześniej, podczas blokowania konta, sprzedawca otrzymywał wiadomość o zablokowaniu i list z potrzebą przedstawienia planu działania w celu zaradzenia sytuacji (POA – Plan działania) po fakcie. W tym samym czasie listingi i dostęp do środków na rachunku były też blokowane. Od grudnia 2017 sytuacja powinna się zmienić.

Teraz Amazon planuje zażądać od sprzedawcy (pre-POA) planu działania do zablokowania konta, zachowując jednocześnie dostęp do listingu, tz. sprzedaż się nie skończy.

Bardzo ważne:

> Wszystkie takie e-maile pochodzą z adresu kończącego się na prepoa@amazon.com. Nie ignoruj ​​ich w ogóle;
> Wiadomości zawierają frazy: “You’re at risk of being suspended” i “lease submit a plan of action to avoid suspension”, możesz filtrować je i nadawać najwyższy status;
> List będzie zawierać listę błędów popełnionych przez sprzedającego, a także wskazanie błędów, które nie zostały rozwiązane wcześniej.

Co zrobić, jeśli otrzymasz podobne ostrzeżenie i prośbę o pre-POA:

> Nie panikuj i nie spiesz się, aby nacisnąć przycisk „Appeal”.
> Nie narzekaj na zasady firmy Amazon.
> Przeczytaj ponownie oświadczenia i dowiedz się, co doprowadziło do ryzyka zablokowania konta.
> Nie obwiniaj kupujących.
> Nie zamieszczaj w odpowiedziach nieistotne informacje, udzielaj krótkich i merytorycznych odpowiedzi, podając fakty.
> Staraj się pisać prostym językiem.

I najważniejsze: bądź gotów wziąć na siebie odpowiedzialność i potwierdzić, że Twoim głównym celem jest najwyższej klasy obsługa klienta.

Linia między third part sellers a Vendors zostanie usunięta

Po rozmowie o zablokowaniu konta porozmawiajmy o przyjemnych rzeczach. W 2017 r. Firma Amazon zrobiła kolejne kroki, aby umożliwić wszystkim sprzedawcom platformy dostęp do treści dostępnych tylko dla Vendors. Tak więc w połowie roku został otwarty dostęp do Headline Search Ads, a nieco wcześniej do Enchased Brand Content.

Oczekuje się, że w 2018 r. granica między Vendors a innymi sprzedawcami zostanie usunięta, a zobaczymy w Saller Central nowe narzędzia, które wcześniej nie były dla nas dostępne. Jednym z takich oczekiwań jest możliwość dołączenia wideo produktu do bloku z obrazami na liście. Beta testowanie tej opcji wśród tych, dla których dostępna jest  Enhanced Brand Content, rozpoczęło się w sierpniu 2017 r., Więc wszystko jest możliwe.

Świetne oczekiwania reklamowe

Amazon nie ukrywa swoich planów zwiększenia przychodów z narzędzi reklamowych. Dlatego oczekuje się, że wpłynie to na nas.

  1. Narzędzia reklamowe staną się bardziej elastyczne.

Teraz tworzenie reklam PPC na Amazonie dla tych, którzy wcześniej pracowali z narzędziami Google, wygląda jak piaskownica dla dzieci dla budowniczych połączeń mostowych. Tak, CTR i conversion rate pojawiły się w raportach, ale wciąż jest wiele do zrobienia. Aby narzędzia reklamowe stały się jeszcze bardziej popularne, strona będzie musiała je rozwijać. Oczekuje się, że przy opracowywaniu platformy reklamowej Amazon będzie kierować się AdWords, oczekuje się również, że śledzenie aktywności reklamowej za pomocą Pixels stanie się dostępne;

  1. Szerszy zasięg reklamowy

Oczekuje się, że w narzędziach reklamowych znajdą się opcje dostosowywania reklam do wyszukiwania głosowego za pomocą urządzeń Alexa, które stają się coraz większe. Również w SellerCentral będą narzędzia do ustawiania reklam poza Amazonem i oddzielnie do zarządzania reklamami na urządzeniach mobilnych;

  1. Ruch z sieci społecznościowych

W 2018 roku strona będzie nadal aktywnie szukać narzędzi dla sprzedawców i marek, pomagających w przesyłaniu do swoich listingów ruchu z Facebooka, Instagrama i Google. Pierwszym krokiem było już uruchomienie usługi Amazon Stores, która zapewnia stronę docelową dla ruchu przychodzącego z zewnątrz. Pozostaje tylko dostarczyć narzędzia do śledzenia i analizowania tego ruchu.

Więcej klientów – dobrze, ale więcej marek – niezbyt

Amazon ogłosił już plany zwiększenia liczby Prime-accounts w Indiach i uruchomienia programu Prime w Australii do połowy roku. Firma pracuje niestrudzenie, aby poprawić wskaźniki dostaw: ogłoszono plany rozpoczęcia Same-Day Delivery w 8 000 miastach na całym świecie, a także mając świadomość ambicji i możliwości – łatwo uwierzyć, że jest to możliwe. Dla nas to tylko plus – rośnie liczba osób, które bez wątpienia kupią, w tym nasze towary.

Taki wzrost bazy klientów (Amazon już w 50% domów w USA, dzięki programowi Prime) nie pozostał bez uwagi głównych marek. Calvin Klein, Levi’s i Nike – to tylko niewielka lista firm, które niedawno weszły na stronę. Coraz więcej marek będzie przychodzić, co oznacza, że koszt za kliknięcie będzie wzrastać niestrudzenie. Dlatego teraz należy zadbać o zwiększenie organicznego napływu odbiorców do listingu.

Kolejnym źródłem konkurencji są już własne platformy Private Label, w 2018 roku będzie ich jeszcze więcej. W tym nie ma nic nowego, wystarczy wziąć to pod uwagę i poznać osobiście te firmy. Oto lista aktywnych marek i nisz, w których działają:

Kolejne 20 marek wciąż znajduje się w stanie „zamrożonym” i po prostu czeka na ich godzinę do uruchomienia. Źródło: Quartz

2018 przyniesie zmiany w systemie opinii na Amazonie

Przypomnij sobie, że najważniejsza zmiana w polityce opinii została przeprowadzona już w 2016 roku. Od tego czasu system nie uległ żadnym istotnym zmianom. Jednocześnie uruchomiony w ubiegłym roku  program Reviewer Rewards Program  (o którym pisaliśmy w poprzedniej części) – nie wzbudził zainteresowania sprzedawców.

Wszystko to daje podstawy do przypuszczeń, że pewne zmiany w systemie pracy z opiniami będą miały miejsce w bieżącym roku. Oto kilka możliwych prognoz:

> Zostanie wprowadzony algorytm, który odfiltrowuje opinie starsze niż 12 miesięcy. Pomysł: Wyświetlaj tylko aktualne opinie o produkcie;
> System wyświetlania liczby opinii można zmodyfikować, a zamiast dokładnej liczby można wyświetlać jako „500+” i „1000+”. Pomysł: wyrównanie konkurencji między listingami o liczbę opinii i zmniejszenie tempa wyścigów sprzedawców o nowe opinii, z których niektóre nadal pozostają fałszywe;
> Wprowadzenie oddzielnej kategorii ” Wideo opinie ” zamiast ” related video shorts”. Pomysł: umożliwić kupującym wykonywanie pełniejszych opinii produktów. Ponadto istnieje sugestia, że ​​w 2018 r. sprzedający będą mogli pobrać wideo opinie dla swojego produktu.

Co okaże się to prawdą, a co tylko przypuszczeniem – zobaczymy pod koniec roku.

Więcej treści dla klientów

I na koniec jeszcze jedna dobra wiadomość, ale zaczniemy trochę z daleka.

Jeśli weźmiemy pod uwagę Amazon jak lejek sprzedaży, lejek przy tym ma dobrze zaprojektowane środek i niższe poziomy – wygodny koszyk, łatwy system płatności, przejrzyste warunki dostawy, możliwość zwrotu towaru, itp.  Ale szczyt tego lejka po prostu nie istnieje: minimalne możliwości dla sprzedawców i marek, aby powiedzieć więcej o sobie i swoich produktach.

A oto dobra wiadomość: w niedalekiej przyszłości Amazon planuje zmienić obecną sytuację, a nawet zaczął pracować w tym kierunku.

To, co Amazon zaczął robić z treściami dla marek, nie ma oficjalnej nazwy, tzw A ++ Content (jako kontynuacja idei A+ Content) lub Premium A + Content. Wybrano kilka marek, między innymi Bose, Sony i Ghostbed, które testują nowe funkcje.

Wśród nowych możliwości, które możemy zobaczyć już w 2018 roku:

Cykliczne klipy wideo (Video Loops) do nagłówków stron;

> Interaktywne warstwy na obrazie, pozwalające na kliknięcie, aby wyświetlić dodatkowe informacje.
> Jak to działa można zobaczyć w tym listingu. I wygląda to tak:

> Galerie z pokazem slajdów;
> Klipy wideo;
> Możliwość wyświetlania wybranych opinii w specjalnej jednostce Testimonials;
> Opcje  Subscribe & Save – możliwość uzyskania dodatkowego rabatu poprzez subskrypcję dostawy określonej ilości towarów pod jeden adres przez okres. W listingu ten blok wygląda następująco:

> Blok najczęściej zadawanych pytań;
> Blok In The Box, w którym można umieścić zdjęcie rozpakowywania towarów;
> Tabele porównania w nowym widoku mają postać w formie widżetów, jak pokazano w tym samym listingu Bose:

> Więcej modułów – 7 (zamiast 5, które są używane w aktualnej wersji A +), a także konfigurowalny wyświetlacz na komputerze i urządzeniach mobilnych.

Czekamy na szczegóły dotyczące programu A ++ Content od Amazon. Zakładamy, że  wstępny dostęp do  funkcjonalności otrzymają tylko ci, którzy przeszli Brand Registry . Pozostaje jednak nadzieja, że ​​przynajmniej niektóre funkcje będą dostępne dla wszystkich  third part sprzedawców.

Jak być na bieżąco z nowościami w branży Amazon?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta: subskrybuj nowości z naszego bloga, śledź naszą stronę na Facebooku i kanał YouTube. Więc zdecydowanie nie przegapisz niczego ważnego i zawsze możesz pozostać na fali sukcesu w sprzedaży na Amazonie.

subskrybcja bloga SalesHub
Akceptując politykę prywatności wyrażasz zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie przez AMAZING CORPORATION S.R.O., danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn.zm.). Pełna polityka prywatności znajduje się na stronie: https://saleshub.edu.pl/polityka-prywatnosci

Leave A Comment