Blokowanie konta na Amazon! Co robić?

Blokowanie konta Amazon jest najbardziej nieprzyjemną rzeczą, ale może się zdarzyć z każdym sprzedawcą. Wyobraź sobie: zrobiłeś wielką pracę, szukałeś towarów i dostawców, stworzyłeś listing, zbierałeś opinie, i nagle twoje konto zostało zablokowane! W rezultacie, płatności są zawieszone, konto i magazyn są zamrożone, prowizja za magazynowanie jest naliczana, a sprzedaży nie ma.

Ale nie panikuj z góry. Aby zablokować konto w serwisie Amazon, musisz mieć dobry powód. Spróbujmy dowiedzieć się, co to może być.

Powody blokowania konta Amazon

> Naruszenie zasad Amazon

Najlepiej, zanim zaczniesz handlować na Amazonie,  musisz w pełni zrozumieć zasady, które będą przestrzegane w przyszłości. W większości przypadków wszyscy po prostu zaznaczają przed polem „Zapoznałem się / zgadzam się” i rejestrują się. Oczywiście, aby zapoznać się z kilkoma stronami suchego tekstu w języku angielskim, należy poświęcić trochę czasu.

Ponadto, sprzedawca musi regularnie monitorować aktualizacje zgodnie z ogólnymi zasadami, zmianami w kategoriach oraz polityką witryny, aby mieć świadomość najnowszych osiągnięć i unikać problemów z blokowaniem. Jak mówią, ignorancja nie zwalnia z odpowiedzialności.

Oczywiście nie wszyscy mają czas na monitorowanie wiadomości, śledzenie najnowszych zmian i rozumienie, co to wszystko znaczy. Dlatego ważne jest, aby być w społeczności i być otoczonym przez ludzi, którzy są zainteresowani tym tematem. Nie przeoczą najmniejszych znaczących zmian, które mogłyby wpłynąć na ich działalność w branży Amazon, i zawsze będziesz świadomy wydarzeń.

Dlatego stworzyliśmy naszą „Zamkniętą społeczność” i uczyniliśmy ją przystępną dla każdego, kto chce uczyć się i budować Amazon biznes. Dołącz do naszej grupy na Facebooku jako uczestnik Kursu Intensywnego lub Master Grupy, komunikuj się z innymi przedsiębiorcami i rozwijaj się razem z nami.

> Sprzedaż zabronionych produktów

Amazon ma całą listę produktów, których sprzedaż na swojej stronie internetowej jest zabroniona. Ta lista obejmuje nie tylko narkotyki, broń i produkty o charakterze seksualnym.

O pełnej liscie kategorii i produktów, które są zabronione lub wymagają specjalnej zgody, można dowiedzieć się z linku. Ale jak pisze sam Amazon, nie jest to pełna lista towarów. Więc jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do produktu, to najlepiej skonsultować się z prawnikiem lub skontaktować się z obsługą i zapytać, czy nie będzie żadnych problemów z konkretnym produktem.

> Sprzedaż podrabianych towarów

W tym punkcie omówiono sfałszowane marki z naruszeniem wszelkiego rodzaju praw autorskich, patentów i innych praw. Nawet jeśli masz pewność, że kupujesz produkty z fabryki producenta, ten punkt może Cię dotknąć. Zakaz ten dotyczy raczej dropshipper’ów, a nie sprzedawców Private Label.

Jednak, oprócz Counterfeit Items na Amazonie, istnieje również termin „inauthentic items„, które można zidentyfikować jako produkt, który nie spełnia wymagań. Rozumie się, że taki produkt został zakupiony z niepotwierdzonego źródła, które nie budzi zaufania u Amazon. Tego rodzaju problem może wynikać z reklamacji niezadowolonego klienta. Jeśli nie możesz dowiedzieć się, kto i dlaczego złożył skargę na twój produkt i poprawić sytuację, będziesz musiał podać szczegóły dotyczące zakupu twojego produktu. Może to być faktura, na której wyraźnie wskazano markę lub nazwę producenta, certyfikat kontroli jakości, dokumenty potwierdzające autentyczność produktów, które można uzyskać od dostawcy. Najczęściej skargi tego rodzaju nie są uzasadnione i mogą powstać również dlatego, że Twoja marka i produkty są na zewnątrz podobne do innych, co doprowadziło konsumenta do zamieszania i pomyślał, że towary są podrobione.

> Negatywne opinie

Twój ranking i reputacja na Amazon są bardziej zależne od opinii. Nawet jeśli jeden lub dwóch klientów ocenią towar mniej, niż na trzy gwiazdki, może to znacznie pogorszyć sytuację. Takie problemy należy rozwiązać natychmiast, aby zaoferować klientowi zwrot pieniędzy lub coś innego. Istnieją nawet usługi specjalne, które wysyłają tekst negatywnej opinie w momencie, gdy kupujący opuszcza ją. W ten sposób możesz natychmiast reagować i zmusić kupującego do zmiany zdania.

> Powody zwrotów

Jeśli klient określi jedną z następujących przyczyn zwrotu, wpływa to na konto i listing.

„Defective” – uszkodzone towary;

„Used sold as New” – produkt może być naprawdę nowy. Kupujący może jednak pomyśleć, że był już w użyciu, jeśli jest zanieczyszczony lub jest uszkodzony;

„Not as Described” – to problem z listingiem. Występuje, gdy kupujący otrzymuje produkt niezgodny z opisem i obrazami;

„Not As Advertised”/Wrong Item – especially applicable to supplements. Not stronger, skinnier, more virile;

Late Shipment Rate – długa dostawa;

Incomplete Item – w produkcie brakuje dowolnych części;

Expired Items – towary z wygasłym terminem ważności.

Którykolwiek warunek zostanie naruszony przez sprzedawcę, on otrzyma zawiadomienie o tego typu:

Lub nawet takie, w zależności od powodu blokowania:

Amazon regularnie blokuje konta sprzedawców, którzy nie przestrzegają ich zasad. I absolutnie nie obchodzi ich, jaki jest twój obrót, ile zarabiasz. Na blokowanie jednakowo narażeni sprzedawcy, którzy sprzedają jedną książkę w tygodniu za 10 USD i ci, którzy sprzedają 1000 sztuk towarów miesięcznie.

 

7 zaleceń dotyczących odblokowania konta

Naturalną reakcją każdego sprzedawcy na blokowanie konta będzie gniew i chęć natychmiastowego rozwiązania problemu.  Zadzwonić, wyjaśnić, co się stało, lub napisać skandaliczny list, że to pomyłka, a on nic takiego nie zrobił. W żadnym wypadku nie można tego robić, ponieważ naprawdę masz tylko kilka prób, aby zwrócić swoje konto i kontynuować pracę na Amazonie.

1. Nie odpowiadaj natychmiast

Walcz z pragnieniem natychmiastowej reakcji. Masz czas na zważenie wszystkiego i wysłanie odpowiedzi do SellerCenter. W spokojnym otoczeniu przeanalizuj sytuację. Co poszło nie tak?

2. Przeanalizuj swoje konto

Jeszcze raz przeczytaj wiadomość, może zawiera ona przyczynę blokowania. Sprawdź swój e-mail, czy otrzymałeś wcześniej powiadomienia, którym nie nadałeś znaczenia? Jeśli nic nie zostanie znalezione, idziemy dalej.

Sprawdź kondycję swojego konta: zwracaj uwagę na negatywne opinie, szybkość reakcji na zapytania kupujących (musisz odpowiedzieć w ciągu 24 godzin), liczbę anulowanych zamówień i zwroty kosztów. W idealnym przypadku wszystkie pola powinny być zaznaczone na zielono.

Możesz jednak uzyskać blokowanie z powodu manipulacji, naruszenia praw patentowych lub z powodu nieuzasadnionych reklamacji, nawet bez zakupu towarów.

3. Stwórz plan działania

Najważniejsze dla Amazon jest usługa, którą świadczą swoim klientom. W twoim piśmie odwoławczym chcą zobaczyć, co rozumiesz i potwierdzić swój błąd, wiesz, jak to naprawić i już zrobiłeś pewne kroki, aby go wyeliminować.

Amazon absolutnie nie dba o twoje problemy. Możesz tylko napisać, co chcą usłyszeć i pokazać, że chcesz rozwiązać problem i kontynuować współpracę z nim.

4. Uświadom sobie, że jesteś w błędzie

Niezależnie od tego, czy zgadzasz się z blokowaniem i działaniami podjętymi przeciwko tobie, powinieneś napisać, że zdajesz sobie sprawę ze swojego błędu i zrobisz wszystko, aby go wyeliminować i zapewnisz klientom Amazon nienaganną obsługę.

5. Pisz, że żałujesz tego, co się stało

Upewnij się, że sytuacja już nigdy się nie powtórzy, a także zapisz działania, które podejmujesz w tym celu.

  • Powinieneś mieć jasny i zwięzły plan rozwiązania problemu, ponieważ jedna obietnica nie wystarczy
  • Poproś o pomoc Działu Wsparcia w rozwiązywaniu problemu

> Inne zalecenia:

> Bądź pokorny, szczery i otwarty. Z listu należy wyrazić życzliwość, rozczarowanie i rozpacz;

> Bądź uprzejmy, aby okazać szacunek dla polityki i personelu pomocniczego Amazona;

> Zacznij od tego, że się mylisz i w żaden sposób nie oskarżaj Amazona o zawieszenie twoich działań na stronie;

> Pokaż, że jesteś bardziej skłonny do budowania biznesu Amazon i napisz krótko, co planujesz zrobić w najbliższej przyszłości.

> Czego zdecydowanie nie warto robić:

> Pisać, że to nie twoja wina, że ​​rzeczywiście masz rację, lub że otrzymałeś niewłaściwą poradę od personelu pomocniczego;

> Opisywać sytuację i opowiadać, co naprawdę się wydarzyło. Amazon nie jest zainteresowany twoimi problemami, a te informacje będą nieistotne dla podjęcia decyzji na twoją korzyść. Pracownik poświęci 3 minuty na rozpatrzenie Twojej skargi. Dlatego należy wykorzystać ten czas do napisania rzeczy, które są dla nich naprawdę ważne;

> Powiedzieć o innych sprzedawcach, którzy również mają naruszenie, w którym jesteś oskarżony.

Zapobieganie lub sposób postępowania w celu uniknięcia blokowania konta

> Ciągle czytaj ogłoszenia i listy od Amazonu, lepiej nawet stworzyć osobny folder w skrzynce pocztowej dla swoich listów;

> Natychmiast reaguj na negatywne opinie i próbuj je usunąć. Jeśli klient chce zwrócić pieniądze, zrób to i nie kłóć się;

> Pobierz aplikację Amazon Seller na smartfonie, aby móc błyskawicznie reagować na wiadomości i pytania od klientów;

> Monitoruj wiadomości lub społeczności w branży Amazon, aby być na bieżąco z najnowszymi zmianami;

> Cokolwiek się stanie, zawsze bądź uprzejmy i przyjazny dla klientów. Wyrażaj żal z powodu sytuacji i dziękuj za możliwość rozwiązania problemu. Po rozwiązaniu problemu poproś o usunięcie negatywnej opinii, jeśli taka już istnieje. Możesz również skontaktować się z naszymi specjalistami.

Jednak każdy indywidualny przypadek ma charakter indywidualny. Chociaż nie ma jednego algorytmu do rozwiązania problemu blokowania konta Amazon, ale postępując zgodnie z naszymi zaleceniami, zdecydowanie zwiększasz swoje szanse na wygranie. Do tej pory są nawet prawnicy w USA, którzy specjalizują się w problemach sprzedawców Amazon. Doskonale znają zasady obowiązujące w witrynie, pomagają sporządzić plan działania i zwrócić konto, opierając się na podstawach prawnych.

Błędy zdarzają się nawet w przypadku dużych sprzedawców. Po prostu myśl jak Amazon, spróbuj zrozumieć ich politykę oraz główny cel – zapewnić klientowi doskonałą usługę. W większości przypadków Amazon daje sprzedawcom drugą szansę, jeśli robią wszystko dobrze.

Jak być na bieżąco z nowościami w branży Amazon?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta: subskrybuj nowości z naszego bloga, śledź naszą stronę na Facebooku i kanał YouTube. Więc zdecydowanie nie przegapisz niczego ważnego i zawsze możesz pozostać na fali sukcesu w sprzedaży na Amazonie.

subskrybcja bloga SalesHub
Akceptując politykę prywatności wyrażasz zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie przez AMAZING CORPORATION S.R.O., danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn.zm.). Pełna polityka prywatności znajduje się na stronie: https://saleshub.edu.pl/polityka-prywatnosci

Leave A Comment