Tym razem dowiemy się, co monitoruje wsparcie Amazon na Twoim Seller Account.

 Ten artykuł będzie przydatny, jeśli:

  • Twoje konto zablokowali i decydujesz otworzyć nowe konto;
  • Z jakiegoś powodu potrzebujesz wielu kont.

 

Zanim zaczniemy rozważać główne cechy i kwestię w istocie, warto zauważyć, że zasady Amazon zabraniają posiadanie więcej niż jednego konta dla jednej osoby na jednym Amazon, czyli na Amazon US (obejmuje to: amazon.com, amazon.ca, amazon.mx) lub na Amazon UE (obejmuje to: amazon.co.uk, amazon.fr, amazon.de, amazon.it, amazon.es), chyba że takie pozwolenie zostało bezpośrednio uzyskane z pomocy Amazon.

Tak, wyobraźmy sobie sytuację, że masz konto na siebie jak na osobę fizyczną, i rejestrujesz konto na podmiot prawny, założycielem lub beneficjentem którego jesteś też Ty. Z jednej strony, są to dwa zupełnie różne konta, ponieważ w pierwszym przypadku konto należy do Ciebie, a w drugim – firmie. Jednak tu są pułapki, o których warto pamiętać.

 

Więc omówimy każdy element, który monitoruje wsparcie Amazon:

 

  1. Adres e-mail i numer telefonu.

 

Tu nie będziemy długo się zatrzymywać, bo jest to zrozumiałe i logiczne, ponieważ nawet w komunikacji z obsługą identyfikacja sprzedawcy odbywa się przede wszystkim za pośrednictwem poczty e-mail i numeru telefonu.

 

  1. Imię lub kombinacje imion i nazwisk.

 

Rejestrując konto, musisz podać Primary contact person. Wskazując na siebie, natychmiast łączysz swoje pierwsze konto z nowym, ryzykując jednocześnie dostać ban obu kont po rejestracji. Powinieneś również zwrócić na to uwagę podczas wydawania user permissions. Jeśli osoba, której konto zostało wcześniej banowane, otrzyma autoryzację, może wystąpić problem z Twoim kontem, aż się zablokuje.

 

  1. Adres IP.

 

Sytuacja jest podobna z adresem e-mail. Amazon zawsze sprawdza IP, z  którego logujesz się na swoje konto.  Skontaktował się z nami klient z zablokowanym kontem, w wyniku komunikacji z obsługą Amazon stało się jasne, że zablokowanie nastąpiło z uwagi na fakt, że kilka kont zostało wprowadzonych z tego samego adresu IP. Problem polegał na tym, że dostawca usług internetowych przydzielił jeden adres IP do domu, w którym, jak się później okazało, był inny sprzedawca Amazon.

 

  1. Adres sprzedawcy.

 

Ten element jest chyba jednym z najbardziej zrozumiałych. Tu wsparcie monitoruje jak adres sprzedawcy, tak i adres primary contact person. Ważne jest, aby zrozumieć, że jeśli Twoje konto (osoba fizyczna) dostało bana, a teraz rejestrujesz konto na firmę, w której występujesz jako założyciel i/lub primary contact person, to prawdopodobieństwo blokawania takiego konta jest bardzo wysokie, gdy adresy są zgodne.

 

  1. Numery kont bankowych i kart.

 

Wydaje się, że dzięki monitorowaniu tych informacji wszystko jest jasne i nie ma tu żadnych trudności. Uważamy jednak za konieczne opisanie kilku nieprzyjemnych sytuacji.

Pierwsza sytuacja polegała na korzystaniu z systemu płatności, który przez długi czas działał doskonale i nie zawodził, a okresowo zmieniał dane bankowe, z których korzystali jego użytkownicy. Podczas następnej zmiany pewna liczba użytkowników otrzymała te same rekwizyty. Wynikiem tego było blokowanie wielu kont, ponieważ to było uważane za kilka kont, które należały do ​​tej samej osoby.

Druga sytuacja była nietypowa i wiąże się z blokowaniem konta z powodu wykorzystania danych bankowych. Klient zdecydował założyć kolejne konto do sprzedaży innych towarów, aby nie sprawdzać ich na głównej stronie. Konto zostało zarejestrowane na krewnego. Jako dane bankowe wybrał rachunek bankowy tego krewnego, który został otwarty w tym samym banku co jego konto, które zostało użyte na koncie głównym. Jedyną rzeczą, której klient nie wziął pod uwagę w chwili rejestracji, jest to, że rachunek bankowy krewnego był subkontem do konta, który wziął dla płatności z głównego konta. To podobieństwo dla Amazon wydawało się wystarczające, by zablokować oba konta bez prawa do odwołania.

 

  1. Informacje o podatniku, social security i employer identification numerach.

 

Nie zatrzymamy się tutaj przez długi czas, ponieważ nie jest możliwe przypadkowe podanie tych danych. Musisz tylko zrozumieć, że ta informacja jest również stale monitorowana przez Amazon.

 

  1. Dane techniczne komputera.

 

W tym przypadku Amazon zapisuje informacje o konfiguracji komputera, który jest używany do uzyskania dostępu do konta. Tak, zbiera informacje o procesorze centralnym, wysokości dysku twardego (lub SSD), pamięci RAM, a nawet systemu operacyjnego. Dlatego zalecamy, aby nie korzystać z VPN w przypadku, jeśli używasz kilku  Amazon Seller Account z jednego komputera, ponieważ VPN zmienia tylko adres IP, ale to nie zmienia „żelaza”, którego używasz. Do tych celów najlepiej będzie użyć VPS jako tańszego rozwiązania lub wcale tak zwany “Dedyk” (Dedicated Server).

 

  1. Analiza magazynu sprzedawcy.

 

Być może ten element można nazwać jednym z najbardziej interesujących i kontrowersyjnych jednocześnie. Wielokrotnie zauważaliśmy i znajdowaliśmy potwierdzenie w anglojęzycznych źródłach, że Amazon szczegółowo analizuje magazyn sprzedającego i jego produkty.

 

Spotykaliśmy różne wartości, ale uśredniony wskaźnik podobieństwa towarów nie może przekroczyć 50-52%.

 

Co to znaczy? Amazon analizuje każdy nowy listing, porównuje go z bazą kont, które zostały zablokowane w ciągu ostatnich 90 dni, a w przypadku jednakowych towarów przedstawionych na nowym koncie, ponad 50-52% z konta, który został zablokowany w ciągu ostatnich trzech miesięcy, wsparcie Amazon będzie uważnie analizować wszystkie informacje na temat nowego konta.

 

Nie uważamy, że jeden zbieg na kilku listingów może być przyczyną blokowania,  ale zdecydowanie nie zalecamy po prostu kopiowania listingów ze starego zablokowanego konta do nowego. Ponieważ to gwarantuje szczególną uwagę do Twojego konta.

Źródło: 4B.UA

Leave A Comment