Idealny listing: jakie powinny być elementy listingu? Część 1

Mówiliśmy już o tym, że podstawą każdego research’u jest dokładna analiza konkurencji. I jeśli wskaźniki produktu Cię zaciekawiły, nadszedł czas, aby przejść do listingu i ocenić jego jakość. Właśnie listing dobrze sprzedawanego towaru wyjawi Ci sekret, który pomoże osiągnąć taki poziom sprzedaży. Przyjrzyjmy się szczegółowo, z czego się składa listing i na co trzeba zwracać uwagę.

Uwaga: Dziś przyjrzymy się tym elementom, które są konfigurowane bezpośrednio podczas tworzenia listingu.

Tak wygląda zwykły listing:

 

Title (Tytuł aukcji)

Jeden z najważniejszych elementów listingu. To właśnie w nim w głównej mierze zawarte są słowa kluczowe, na które produkt będzie się wyświetlać. Trzeba tworzyć go bardzo starannie, łącząc szereg zapytań kluczowych, zmieniając ich kolejność w razie potrzeby. Jeśli dokładnie zbadamy powyższy tytuł, to widzimy, że zawiera wystarczającą ilość fraz kluczowych. Tworzenie tytułu mieści w sobie wiele momentów. Aby je zrozumieć, trzeba poświęcić im osobny, szczegółowy wpis.

 

Zdjęcia

Tytuł gra „techniczną rolę”, czyli jest ważny do rankingu Twojego listingu, zdjęcia zaś – to element konwersji. Czyli zdjęcia pomagają Twojemu klientowi podjąć decyzję o zakupie.

Główne zadanie zdjęć – to opowiedzieć o wszystkich cechach i zaletach Twojego produktu. Nie zapominając przy tym, że Amazon ma kilka wyraźnych zaleceń, dotyczących zdjęć Twojego towaru. Ta fotografia pokazuje towar z opakowaniem, zrzut wykonano w przeddzień świąt, bo obecność takiego pudełka automatycznie sprawia, że Twój produkt może być potencjalnym prezentem gwiazdkowym. Oczywiście jest to zaleta w okresie świąt.

Kolejne zdjęcie pokazuje jedną z zalet produktu. Wydawałoby się, że są zupełnie zwykłe, dlatego że praktycznie wszystkie kuchenne łyżki i łopatki mają otwór do zawieszania, ale jeśli nikt o nim nie wspomni, to nie zawsze jest takie oczywiste. Jeśli Twój towar ma podobną zaletę, sensownie jest ją pokazać. Jak to się mówi, „nie zmuszaj klientów do myślenia„.

 

Cena

Cenę towaru zdefiniujesz samodzielnie, opierając się na średniej cenie konkurencji, optymalizacji swojego produktu, kosztów produkcji i dostawy. Cena odgrywa ważną rolę. Czasami zmieniając cenę tylko o 1$, można gwałtownie podnieść sprzedaż i odwrotnie. Ważne jest, aby testować ten element listingu na bieżąco.

 

Bullets (Korzyści Twojego produktu)

To, co widzisz na screenie, mówi samo za siebie. Możesz tworzyć ten blok w taki sposób, aby opisać wszystkie zalety Twojego produktu. To te elementy, które były modyfikowane podczas tworzenia towaru na podstawie negatywnych opinii u Twoich konkurentów, informacje o materiale, z którego wykonany jest produkt, obecność jakichkolwiek certyfikatów, itp.

Przy tym ważne jest, aby pamiętać, że każdy blok Twojego listingu powinien być również użyty do poprawy rankingu. Należy zadbać o to, aby elegancko wpisać tu odpowiednie dla Twojego produktu słowa kluczowe.

 

Product Description (Opis towaru)

To, co chcesz podkreślić z bloku Features, powtórzyć lub uzupełnić – powinno znaleźć się właśnie w bloku „opis towaru”. Ten blok można ładnie podzielić na akapity, wyróżnić ważne elementy poprzez pogrubienie czcionki. Przykładowe formatowanie pokazano na screenie. Aby to zrobić, należy użyć tagów, które obsługuje Amazon. Ta informacja jest dostępna w dziale pomocy Amazon.

Opis towaru powinien być stosowany do rankingu Twojego produktu, tak samo jak Bullets. Czyli należy delikatnie umieścić w nim Twoje słowa kluczowe do promowania towaru w TOP Amazon.

 

Enhanced Brand Content

Na niektórych listingach najprawdopodobniej widziałe(a)ś, że blok „opis towaru” wygląda inaczej. Zawiera piękne bloki, zdjęcia, bardziej przypomina infografikę.

Aby opis wyglądał dokładnie tak, musisz zarejestrować markę (znak towarowy) i przejść przez procedurę Brand Registry na Amazon. Ta procedura nie jest tania i na początkowym etapie, kiedy skuteczność twojego produktu jeszcze nie jest oceniona, nie jest konieczna. Bez tego elementu Twój towar też może się dobrze sprzedawać. Więc nie przejmuj się, że u kogoś opis wygląda tak, a u Ciebie inaczej.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak uruchomić własny biznes na Amazon, jak poprawnie go skonfigurować i otrzymywać stało rosnący zysk, zalecamy przejść nasz Kurs Wstępny dla początkujących Amazon-przedsiębiorców.

Rejestracja na Kurs: Pierwsze kroki na Amazon

Ciąg dalszy nastąpi..

 


Warto też przeczytać

Leave A Comment