Idealny listing: jakie powinny być elementy listingu? Część 2

Kontynuujemy omawianie kolejnych elementów listingu. W poprzednim artykule omówiliśmy te elementy, które są konfigurowane bezpośrednio podczas tworzenia listingu.

Uwaga: Dziś omówimy elementy, do konfiguracji których niezbędna jest dodatkowa wiedza i umiejętności.

Przypomnijmy sobie, jak wygląda przeciętny listing:

 

Oferty i promocje specjalne

Aby skonfigurować promocje dla tego bloku, należy przejść do  Seller Central Advertising > Promotions.

Można wybrać kilka opcji promocji: Kup 2 – uzyskaj trzeci w prezencie; przy zakupie 2 uzyskaj rabat n%, przy zakupie na sumę n dostawa bezpłatna i tak dalej.

Zalecamy używanie tego bloku na swoim listingu, ponieważ może on przyciągnąć potencjalnych klientów.

 

Coupons

Mówiąc o promocjach – w dziale Advertising w Seller Central znajduje się zakładka Coupons. To daje możliwość stworzenia kuponów na Twój towar z rabatem w dolarach lub w procentach. Zaletą takiej akcji jest przyciąganie uwagi w pierwszej kolejności. Listing z kuponem będzie się wyróżniać:

 

Tym samym będzie się zwiększać współczynnik klikalności Twojego listingu.

 

Zalecenie: przed decyzją, na jaką kwotę będziesz dawać kupon, przeanalizuj konkurencję. Jeśli Twoi konkurenci dają rabat 5%, zrób rabat 7%, a to powinno wyróżnić Twoją ofertę. Czasami zdarza się, że w Twojej niszy nie ma listingów z kuponami. W takim razie zachęcamy do korzystania z tego narzędzia. To wyróżni Twój towar.

 

Ilość opinii i pytań na listingu

Blok ten jest wyświetlany w dwóch postaciach na listingu.

  1. Bezpośrednio pod tytułem i nazwą marki Twojego produktu;
  2. Na dole listingu pod opisem i ogólnymi informacjami, bardziej szczegółowo – z wyświetlaniem wszystkich pytań nabywców, opinii i zdjęć.

Oczywiście nie jest tajemnicą, że im większe są te cyfry, tym lepiej. Każda nisza rządzi się swoimi zasadami, a Twoim zadaniem jest porównanie konkurentów. Aby dobrze sprzedawać w swojej niszy, wystarczy osiągnąć minimalne, dopuszczalne wartości wskaźników.

Co to oznacza? Jeśli na pierwszej stronie za głównym słowem kluczowym, maksymalna ilość opinii to 1500, a minimalna 139, nie ma potrzeby szybkiego zdobycia 1500 opinii. Oznacza to, że wystarczy dojść do poziomu 139 i trochę przekroczyć go, aż do udanej sprzedaży. Również ważne jest, aby nie zapominać, że u każdego konkurenta ilość recenzji stale rośnie, więc odnosić się do tych cyfr należy regularnie, a nie tylko na początku prac.

Zalecenie: zawsze staraj się komentować opinie w imieniu sprzedawcy i możliwie szybko odpowiadać na pytania klientów. To będzie wpływać na ranking Twoich towarów wewnątrz Amazon.

 

Tagi

 

W bloku z opiniami kupujących znajduje się filtr, innymi słowy chmura znaczników. Tu są wymienione w kolejności malejącej najpopularniejsze znaczniki, które znajdują się w opiniach o Twoim towarze. Bezpośrednio wpływać na ten blok nie można, ale w Twoim interesie jest pilnowanie, aby w widocznej części tagów, znajdowały się zalety Twojego towaru. Na screenie widać, że w pierwszym rzędzie są pozytywne cechy towaru: easy to clean, well made, non stick.

Zalecenie: jeśli widzisz w chmurze znaczników negatywny znacznik, staraj się maksymalnie szybko go ukryć, zamawiając kilka opinii z innym, pozytywnym tagiem, czyli “wyciągnąć” negatywny znacznik z widocznej części.

 

Related Video Shorts

Blok ten może wypełnić zarówno sprzedający jak i kupujący. Możesz wpisać tutaj krótkie recenzje towaru: rozpakowanie, instrukcja, zalety, i tak dalej.

Zalecenia: ten blok nie musi być pusty. Jeśli u konkurencji jest pusty, to wygrywasz, wypełniając go o wartościowe treści (zgodnie z zasadami Amazon). Jeśli konkurencja posiada film video w tym bloku, przeanalizuj je i postaraj się przygotować jeden dla swojego produktu.

 

Frequently bought together

I na koniec blok Frequently bought together (Z tym towarem często kupują). Pomysł pracy z tym blokiem polega na tym, aby dostać się do niego na listingach podobnych towarów. Na przykład sprzedajesz suszarki do włosów. W takim przypadku, dobrze jest dostać się do tego bloku na listingu dobrze sprzedających się grzebieni, gdyż klienci często kupują te dwie rzeczy naraz.

Inna opcja – jeśli masz 2 lub więcej towarów w sprzedaży, to należy zrobić tak, aby w tym bloku były tylko Twoje towary, a nie towary konkurentów.

To bardzo twórcza praca i należy ją wykonać bez szkody dla pozostałych elementów listingu. Jeśli posiadasz dodatkowe środki i chęci, aby wprowadzić swoje produkty do tego bloku, zrób to. Wiąże się z tym szereg wykupów twoich produktów, bądź produktów konkurencji (przykład z grzebieniem). Kilka zakupów powinny wystarczyć, abyś zobaczył swój produkt na listingu konkurenta. Nie skupiaj się na początku na najpopularniejszym produkcie konkurenta, ponieważ pojawienie się na jego listingu, wiąże się z wieloma wykupami!

Należy również pamiętać, aby nie próbować zająć miejsca towaru tej samej marki. Może to być niewykonalne.

 

Podstawowy Kurs wideo dla Private Label biznesu na Amazon

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak uruchomić własny biznes na Amazon, poprawnie go skonfigurować i otrzymywać rosnący zysk, zalecamy przejść nasz Kurs Wstępny online dla początkujących Amazon-przedsiębiorców.

 

Rejestracja na Kurs: Pierwsze kroki na Amazon

 

 


Warto też przeczytać

Leave A Comment