Indeksowanie listingu: praktyczne porady

Gdy Twój towar przyjechał na magazyn Amazon i już jest w pełni przygotowane są elementy listingu – sporządzone są title, keywords, description, features, czyli listing jest w pełni gotowy do uruchomienia towaru, ważne jest, aby prawidłowo móc sprawdzić indeksację Twojego towaru przez Amazon, ponieważ od tego będzie zależeć na jakich pozycjach i według których zapytań (słów kluczowych) Twój towar pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Indeksowanie listingu w wynikach wyszukiwania mówi dla jakich fraz i słów z Twojego listingu Amazon widzi Twój towar. Przyjrzyjmy się temu bardziej.

Kiedy Amazon zaczyna indeksować Twój listing

Po tym jak Twój towar wjechał na magazyn, czyli jego status zmienił się na Active, Twój towar pojawia się w indeksie Amazon.

Towar na magazyn może wchodzić partiami, nawet w 1 jednostce. Jeśli możesz dostarczyć 500 szt., a w Inventory pojawiła się cyfra 5 lub 10 lub jakakolwiek inna (nawet 1 szt.), Twój towar trafi do indeksu. Nie martw się, że tak mało jednostek widzi Amazon, on je przyjmuje indywidualnie i w ciągu dnia prawdopodobnie załaduje całą partię.

Jakie elementy listingu koniecznie powinny być w indeksie

Najczęściej świeżo upieczony sprzedawcy zaczynają od razu wprowadzać słowa kluczowe do wyszukiwarki Amazon i szukać w dziesiątkach stron wyników wyszukiwania swojego towaru, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku. I tu zaczyna się panika. Nawet jeśli gdzieś jest, to przeglądając 100 stron wyników można go po prostu pominąć.

Na początku, aby zrozumieć czy Amazon widzi już Twój listing według słów kluczowych, wystarczy sprawdzić wybiórczo kilka słów metodą „Twój ASIN żądanie”. Aby to zrobić wpisz w polu wyszukiwania Amazon ASIN towaru i po spacji wpisz zapytanie, które Cię interesuje:

Jeśli Amazon już indeksuje Twój towar, to pokaże 1 wynik. Jeśli towar nie znajduje się w indeksie według tego zapytania, to w wierszu „… result for…” będzie zero.

Jeśli Jesteś przekonany o tym, że kilka zapytań jest w indeksie, można przystąpić do sprawdzania indeksacji wszystkich! elementów.

Uważa się, że najważniejszym elementem na listingu jest Title. Zgadzamy się z tym, ale dla ogólnego indeksowania Twojego towaru ważne są absolutnie wszystkie tekstowe elementy listingu.

Dlaczego? Załóżmy sprzedajesz drewnianą łopatkę do kuchni, Wooden Spatula. Przeanalizowałeś konkurencje i zobaczyłeś, że u tych, którzy są w TOP wyników, zapytanie Wooden Spatula powtarza się na listingu 4 razy – 1 raz w title, 2 razy w features (Bullets), 1 raz w description. I jeszcze nie wiadomo ile razy w keywords. W SEO to się nazywa gęstość i nudność słów kluczowych na stronie.

Zrobiłeś tak samo jak u konkurencji (i do tego, by się wyróżniać, nawet użyłeś zapytań o 1 raz więcej), ale połowa features nie jest indeksowana i 2 zapytania z 4 powtarzających, Amazon po prostu nie widzi. Ręczne sprawdzanie indeksacji zapytania pokaże, że zapytanie jest w indeksie, ale ilość jego wystąpień na stronie jest znacznie niższa niż u konkurencji i to staje się przyczyną tego, że Twój towar nie jest w TOP za tym zapytaniem kluczowym.

Dlatego zalecamy, aby sprawdzić pełne indeksowanie całego listingu za każdym z elementów:

  • title
  • !każdy features osobno
  • description

Jak sprawdzić indeksowanie wszystkich elementów listingu?

Do tego potrzebny jest ten sam schemat co z weryfikacją słów: „ASIN element listingu”

Załóżmy, że Title danego towaru to: Bamber Wooden Spatula Set, Wood Turners, Pack of 2

Wprowadzamy w polu wyszukiwania ASIN title, w ten sposób:

Gdyby choć jedno słowo z title nie było w indeksie, to nie zmieniamy całego title. Na tym polega znaczenie kontroli.

W ten sposób możemy sprawdzić features – każdy osobno:

  • ASIN features 1
  • ASIN features 2
  • ASIN features 3
  • ASIN features 4
  • ASIN features 5

I description – można go sprawdzić po blokach, dlatego że całośći w polu wyszukiwania umieścić najprawdopodobniej się nie uda.

Wnosimy wszystkie dane do tabeli i wygląda to mniej więcej tak:

Narzędzia do sprawdzania indeksacji będą pomocne

Udało nam się zautomatyzować sprawdzenie każdego elementu listingu, ale do sprawdzania indeksacji słów i fraz jest doskonały serwis KW Index Checker

Podajesz marketplace, wpisujesz ASIN i wszystkie zapytania które Cię interesują.

Sprawdzając słowa kluczowe, wpisujesz Swoje Search Terms, a wybierając frazy, wpisuj wszystkie zapytania, które zebrałeś dla twojego towaru. W wynikach analizy serwis pokaże Ci każde konkretne słowo i zapytanie, które nie są w indeksie. To znacznie przyspiesza pracę.

Jeśli widzisz, że jakieś słowo kluczowe nie jest w indeksie, podejmujesz decyzję, lub przenosisz ten klucz w inne miejsce, lub powtarzasz go jeszcze raz. Ale znowu, jeśli widzisz, że jakieś słowo kluczowe listingu nie znajduje się w indeksie, więc jakiś element listingu nie jest indeksowany w pełni i warto go dokładnie sprawdzić.

 

Cały algorytm uruchamiania Private Label biznesu w jeden dzień.

 7 lutego 2019 odbędzie się Online-Workshop, na którym eksperci SalesHub szczegółowo rozpatrzą cały algortm uruchomienia Private Label biznesu na Amazon, a także udzielą porad na temat sekwencji działań w celu pomyślnego uruchomienia sprzedaży. Wszyscy uczestnicy warsztatów otrzymają jego nagranie, które można wykorzystać jako film instruktażowy, aby sprawdzać swoje działania odnośnie porad ekspertów.

Online-Workshop to wyciąg podstawowej teorii, która jest podawana na Kursie Master Grupa z uruchamiania Private Label biznesu. Jeszcze nigdy uzyskanie wiedzy nie było takie proste i szybkie.

Pospiesz się zarejestruj się do udziału w Online-Workshop.

Rejestracja na Online-Workshop - Biznesplan uruchomienia sprzedaży na Amazon (FBA)

Udanej analizy i sprzedaży!

 

 


Warto też przeczytać

Leave A Comment