Jak opanować Amazon Brand Registry i udoskonalić swój listing

Zanim z entuzjazmem zarejestrujesz się w usłudze Amazon Seller Central, porozmawiajmy o rejestrze marki Amazon. Niektóre z największych profitów sprzedażowych w Amazon są dostępne tylko dla sprzedawców, którzy zarejestrowali swoje marki. Wymaga to wykonania kilku dodatkowych kroków i poniesienia pewnych kosztów z góry, ale ostatecznie daje to potencjał to całkowitej zmiany gry.

Co będę mógł zrobić, gdy zarejestruję się w Amazon Brand Registry?

Rejestr marki Amazon pozwala sprzedawcom dysponować mnóstwem fajnych narzędzi, które pozwalają udoskonalić naszą markę. Wiele z tych narzędzi pomaga zwiększyć współczynnik konwersji dla produktów, co z kolei zapewnia większą sprzedaż i zysk. Dostajecie również dodatkowe wsparcie od Amazon, gdy inni sprzedawcy próbują podszyć się pod Twoją markę.

Ulepszony opis produktu – Product Description

Ulepszona treść marki zawierająca zdjęcia, zastępuje nudny, oparty na kodzie html opis produktu.

Ulepszona treść sprawia, że listing jest ciekawszy i popularniejszy, co zwiększa współczynnik konwersji dla naszych produktów.

 

Amazon Storefronts

Następny jest Amazon Storefronts. Zapewnia on Twojej marce ładny, uporządkowany adres URL (http://www.amazon.com/nazwamarki) i pozwala zaprojektować tę podstronę według własnego uznania.

Dodatkowo nie wymaga to żadnego skomplikowanego programowania. Amazon ułatwił to zadanie udostępniając narzędzie do tworzenia stron przy pomocy funkcji przeciągania i upuszczania. Profesjonalizm oferowany przez tego typu strony, znacznie urozmaica obecność Twojej marki w serwisie Amazon.

 

Headline Search Ads

Posiadanie marki zarejestrowanej w Amazon Brand Registry nie tylko pomaga rozbudować Twoje listingi, ale również promować produkty przy pomocy specjalnego rodzaju reklamy. Headline Search Ads to prostokątny baner znajdujący się nad wynikami wyszukiwania. Zwykle znajdują się w nim 1-3 produkty oraz strona promowanej marki.

 

Z jakich jeszcze powodów powinieneś zarejestrować się w Amazon Brand Registry?

Ochrona marki oraz znaku towarowego

Jeśli zastanawiasz się nad nazwą firmy oraz marki, warto poświęcić swój czas, aby je zabezpieczyć. MUSISZ już posiadać zarejestrowany w danym kraju znak towarowy (tekst lub obraz), aby ubiegać się o rejestrację w Amazon Brand Registry.

Złożenie wniosku o znak towarowy zajmie trochę czasu i pieniędzy. Uzyskanie akceptacji może potrwać co najmniej 6 miesięcy i kosztować ok 300 USD. Aby poprawnie złożyć wniosek możesz potrzebować dodatkowych usług prawnych. Mimo to, jeśli mądrze zarządzasz swoim czasem, możesz wykorzystać go na przygotowanie wszystkich pozostałych aspektów wprowadzenia oraz zwiększenia sprzedaży swojego produktu.

 

Ochrona produktu przed Amazon hijackers

Hijacker to inaczej „porywacz”. Jest to określenie sprzedającego lub dystrybutora, który rozpoczyna sprzedaż naszego produktu wykorzystując nasz listing. Hijackers zwykle oferują tę samą wersję naszego produktu bądź podróbkę, po niższej cenie. Mogli zakupić od nas produkt z rabatem i wystawić go do sprzedaży pod naszym listingiem. Mogą to być również sprzedawcy podobnego produktu, którzy wykorzystują nasz listing oraz ranking do zwiększenia sprzedaży.

W każdym razie „porywacze” nie są mile widziani, gdyż mogą ukraść nam Buy Box, czyli pierwszeństwo sprzedaży, zmniejszyć nasze zyski i pogorszyć jakość opinii naszego produktu.

Nie ma powodu do zmartwień, jeśli jesteś zarejestrowany w Amazon Brand Registry. Możesz zgłosić roszczenie dotyczące naruszenia praw sprzedaży produktu do specjalnego działu, który bardzo szybko zareaguje. Dokonają oceny sprawcy w twoim imieniu i nie będziesz musiał sam wysyłać do niego listu o zaprzestaniu sprzedaży.

Ważne jest, aby zachować czujność i często sprawdzać swój listing.

 

Większa kontrola nad listingiem

Rejestr marki Amazon umożliwia właścicielom marek dostęp do narzędzi, dzięki którym można skuteczniej wykrywać, zgłaszać i zapobiegać naruszeniom:

  • Wyszukiwanie obrazów pozwoli zlokalizować aukcje pasujące do Twojego produktu lub logo,
  • Wyszukiwanie ASIN możne znaleźć potencjalne naruszenia prawa treści w adresach URL innych produktów,
  • Wyszukiwanie globalne przeskanuje nawet inne rynki w poszukiwaniu naruszeń

W przypadku sprzedawców z USA, narzędzie Transparency umożliwia teraz markom przypisanie unikalnego kodu do swoich produktów. Uwierzytelnia każdy produkt, ponieważ jest zarówno odbierany jak i wysyłany z magazynów Amazon. Z drugiej strony klienci również mogą korzystać z aplikacji Transparency w celu uwierzytelnienia zakupów.

 

Co potrzebujemy, aby zarejestrować markę w Amazon Brand Registry?

 

Teraz, gdy rozumiesz już nieco więcej o rejestrze marki Amazon oto, co potrzebujesz, aby dokonać rejestracji:

  1. Twoja marka z aktywnym, zarejestrowanym znakiem towarowym

Upewnij się, że wszystkie dane są prawidłowe. W przeciwnym razie może to spowodować odrzucenie lub opóźnienia ze strony Amazon. Sprawdź dokładną pisownię, spacje, wielkie litery.

  1. Numer seryjny powiązany z Twoim znakiem towarowym zarejestrowanym przez rząd
  2. Obrazy z logo Twojej marki
  3. Obrazy Twoich produktów i opakowań, które zawierają markę handlową
  4. Witryna dla marki z produktami do kupienia.

Witryna Twojej marki musi zawierać produkty, z możliwością ich zakupu, informacje o Twojej firmie oraz widoczne logo.

  1. Lista katgorii produktów związanych z Twoim produktem

(Np. kuchnia, dom i ogród, uroda i zdrowie itp.)

  1. Lista krajów, w których wytwarzany i dystrybuowany jest Twój produkt.

 

Jak mogę zarejestrować swój znak towarowy?

Dla wielu początkujących właścicieli firm i sprzedawców Amazon, może to być trochę przerażające. Uwaga, to w cale nie jest takie trudne! Wykonaj następujące kroki, aby zbadać i zarejestrować znak towarowy swojej marki.

  1. Zbierz to, czego potrzebujesz

Oto, czego potrzebujesz podczas składania wniosku o znak towarowy:

  • Firma prawnicza. Możesz zarejestrować się jako osoba fizyczna z kodem EIN, jeśli dopiero zaczynasz i nie zarejestrowałeś jeszcze LLC lub innego podmiotu gospodarczego.
  • Logo lub znak, którego chcesz użyć
  • Pełna nazwa i adres właściciela
  • Kopia produktu jako przykład. Pokazuje to jak wykorzystujesz swój znak w handlu – może to być zdjęcie Twojego produktu.
  • Data rozpoczęcia używania logo lub znaku, bądź udostępnienia go w dowolnym miejscu.
  • Klasa międzynarodowa, której zamierzasz użyć

 

  1. Wykonaj analizę znaków towarowych

Nie ma sensu rejestrowanie znaku towarowego, który został już zajęty. Może to kosztować mnóstwo czasu i pieniędzy. Oto przewodnik, który pokazuje jak wyszukać zarejestrowany znak towarowy w USA. W przypadku Europy, warto użyć tej strony. Dodatkowo można użyć wyszukiwarki Google, aby zbadać, czy inne firmy nie używają wybranej nazwy.

Warto również skorzystać z narzędzia TMview. Pokazuje ono różnorodne wyniki dla znaków towarowych, które zostały zarejestrowane na całym świecie. Narzędzie pokazuje również jaka jest klasa, w jakim kraju dokonana jest rejestracja, a nawet pokazana jest reprezentacja graficzna.

ZDJĘCIE

  1. Złóż wniosek o swój znak towarowy

Możesz składać wnioski bezpośrednio przez USPTO lub EUIPO, ale jest to dosyć czasochłonne. Można powierzyć to również firmie zewnętrznej trademarkengine.com.  Możemy również wynająć prawnika, który specjalizuje się również w prawie własności intelektualnej.

 

Jeśli zapewnisz wszystko o co prosi Amazon, możesz oczekiwać, że proces zatwierdzenia zajmie około 2 tygodni od przesłania dokumentów. Dodatkowo dostarczenie tych informacji z góry pozwoli zespołowi pomocy technicznej zajmującej się rejestracją marek, na wdrożenie wszystkich środków ochronnych.

Leave A Comment