Jak prawidłowo opakować swój produkt do sprzedaży na Amazon

Dzisiaj zajmiemy się pakowaniem własnego towaru. Jest to jedno z tych pytań, z którym wielu Amazon przedsiębiorców ma wiele zagwostek, a w konsekwencji – wiele problemów. Czy słyszałyście opowieści o tym, jak nie udało się odprawić towaru na granicy w USA z powodu niewłaściwego opakowania? Lub problemy z powodu tego, że magazyny FBA nie przyjmują towaru? Tak, w 95% przypadków jest to wina opakowania, a raczej – wina przedsiębiorców, którzy nie zwracali na opakowanie należytej uwagi.

Do czego potrzebne jest opakowanie?

Do czego naprawdę potrzebne jest opakowanie?

Nie wystawiamy towaru na półkach sklepów, próbując zwabić przechodzących klientów. Amazon dostarcza towar w swoich pudełkach, dlatego klient zobaczy opakowanie tylko przed tym, jak je rozerwie i wyrzuci. Czy warto się męczyć i płacić za to?

Decyzja jest po twojej stronie, ale proponujemy spojrzeć na sytuację z innej strony.

Uruchamiając sprzedaż Private Label towaru na Amazon, zaczynasz tworzyć własną markę. I jeśli twój cel nie jest opisywany jako „zarobię trochę kasy i zniknę”, natomiast planujesz długo utrzymywać się na rynku, to opakowanie produktu ma znaczenie.

Postaw się na miejscu kupującego: Masz duży karton z zakupami od Amazon. Od czego zaczyna się zapoznanie się z produktem? Od opakowania i to właśnie ono może tworzyć wrażenie o twoim produkcie jak o „luksusowym”, drogim, produkcie klasy premium. To właśnie w tym momencie Masz największe szanse na to, że klient zapamięta markę.

  • Wysokiej jakości pakowanie towarów pomoże pozycjonować produkt, jako produkt premium;
  • Towar zaczyna się podobać od momentu opakowania i jeśli ono spełni oczekiwania klienta, to z większym prawdopodobieństwem dostaniesz dobrą opinię i ponowny zakup;
  • 52% klientów stwierdziło, że chętnie zakupi towar jeszcze raz, jeśli jest on dostarczany w opakowaniu premium;
  • 90% klientów przyznało, że korzystają z opakowań ponownie;
  • 74% młodych ludzi (wiek 18-25 lat) dzieli się ze znajomymi zdjęciami opakowania towaru zamówionego online;
  • 40% klientów stwierdziło, że przynajmniej raz dzielili się zdjęciem opakowania na portalach społecznościowych, jeśli zostało ono wykonane w oryginalnym stylu lub formie.

Statystyki zaczerpnięte z badań, zamieszczonych na stronie thepaperworker.com

Mamy nadzieję, że udało nam się przekonać Cię, abyś zwrócił szczególną uwagę na opakowanie produktu. Teraz zajmijmy się tym, jakie wymagania do opakowania wnosi Amazon.

Wymagania Amazon co do pakowania towaru

Z podstawowymi wymaganiami Amazon co do pakowania towaru do magazynów FBA można zapoznać się pod tym linkiem >>

Należy zwrócić uwagę, na końcu tego materiału są linki do dodatkowych wymagań dotyczących pakowania specyficznych produktów: baterie, produktów dla dzieci, ostrych przedmiotów, ceramiki i wielu innych. Zapoznaj się z nimi.

Tak więc, na opakowaniu musi być obecne:

  • Kod kreskowy;
  • Kraj pochodzenia towaru (znany made in China czy coś takiego);
  • Nazwa marki (Private Label);
  • Informacje o certyfikatach, jeśli one muszą tam się mieścić, w zależności od wymagań opakowania produktu.

Jeśli częścią opakowania jest plastikowy worek, to musi być nakładana tzw. suffocation warning – ostrzeżenie o tym, że opakowanie nie jest zabawką i nie można go podawać dzieciom. Na przykład takie:

Najczęstsze pytanie początkujących przedsiębiorców: który kod kreskowy należy nakładać na opakowanie z towarem? Dalej to zobaczymy.

Kod kreskowy na opakowaniu: UPC lub FNSKU

Krótko o kodach:

Kody UPC (EAN) – kupujemy na stronach internetowych tipo speedybarcodes.com i wykorzystujemy do tworzenia listingu towaru na Amazon. To znane nam kody kreskowe, które codziennie widzimy na opakowaniach towarów;
FNSKU-kod, to wewnętrzne kodowanie towarów Amazon. Cechą tego kodu jest to, że nawet 2 absolutnie identyczne towary z takimi samymi UPC-kodami, będą mieć różne FNSKU-kody, dzięki czemu Amazon zawsze wie, do jakiego sprzedawcy one (te towary) należą, nawet jeśli są przechowywane na jednej półce.

„Bardzo ważne jest, aby nie używać na opakowaniu UPC-kody, które może zaoferować Ci Twój dostawca. W tym przypadku istnieje duże prawdopodobieństwo tego, że Twój towar może być uznany za towar innych sprzedawców (pracujących z tym samym dostawcą)”

Najlepiej w ogóle nie korzystać z UPC-kodów. Zawsze jest opcja, że ktoś może użyć dokładnie takiego samego: nawet strony internetowe ze sprzedaży UPC-kodów uznają fakty kradzieży i oszustw z kodami. W społeczności SalesHub już nie raz były sytuacje, kiedy były nabywane pakiety UPC-kodów po 10-20 szt., i 1-2 nie działały (tzn. już były używane wcześniej). Z tym nie ma problemu, serwisy ze sprzedaży kodów albo zwracają kasę, albo dają inne kody w zamian za „zepsute”. Problemy mogą się rozpocząć, jeżeli taki „zepsuty” kod zostanie umieszczony na opakowaniu. Trzeba lub od nowa produkować opakowanie, lub ponownie nakleić kody na towar, a to zawsze są dodatkowe koszty.

Dlatego nasza rekomendacja: nakładać na opakowanie z towarem tylko FNSKU-kody.

Następne pytanie: gdzie można uzyskać FNSKU-kod?

Generowanie FNSKU kodu

Aby wygenerować FNSKU-kod towaru, trzeba najpierw utworzyć listing towaru. Wypełnienie listingu zdjęciami, opisem i innymi atrybutami na tym etapie nie jest konieczne. Najważniejsze jest to, aby listing został zapisany w Seller Central.

Dalej wchodzisz w menu Manage Inventory i dla towaru, który masz zamiar dostarczać na Amazon, otwierasz menu edycji, gdzie trzeba znaleźć opcję Print Item Labels:

W następnym etapie trzeba będzie wybrać ilość i rozmiar etykiety. Tutaj już musisz wychodzić z przewidywanego rozmiaru opakowania, chociaż nie jest problemem wyeksportować kilka opcji zestawu etykiet.

Po tym, jak zapiszesz te naklejki w postaci obrazu lub pliku PDP, można przesłać je do dostawcy lub projektanta, który się zajmuje projektem opakowania.
Wygląda ten kod w następujący sposób:

Potrzebujesz samego kodu kreskowego i alfanumerycznych znaków pod nim. Tekst z opisem towaru, który automatycznie dodaje Amazon, można nie używać.

Ważne jest, aby zrozumieć, że jeśli na przykład są 3 warianty kolorystyczne towaru, to i FNSKU-kodów też będzie 3 szt., a także 3 drukowane wersje opakowania. Dlatego, jeśli masz małą partię towaru, natomiast dużo wariantów kolorystycznych, to lepiej nie zamawiać kilku opcji pakowania w poligrafii, a wykonać jedno (uniwersalne) opakowanie, a kod można nakleić przed wysłaniem, zgodnie z zawartością.

Amazon również jest gotowy pomóc z nałożeniem kodowania FNSKU po dostarczeniu towaru do magazynu. Koszt jednej naklejki to 0,3$, a jeśli Twoja partia to 1000 szt, to taka przyjemność będzie kosztować $300. Dlatego zawsze łatwiej się dogadać z dostawcami w Chinach – to będzie kosztować znacznie mniej, a czasem nawet będzie to całkowicie za darmo.

Opracowanie projektu opakowania

Teraz przejdźmy do pytania: gdzie można zamówić projekt i produkcje opakowań, a także podstawowe wymagania do nich.

Pierwsze, co należy zrobić, to skontaktować się z dostawcą i poprosić o próbki opakowań, które ma. Niektórzy dostawcy mogą nawet dostarczyć szablony opakowań, z którymi można pracować w trakcie tworzenia własnego projektu.

Jeśli masz pecha i dostawca w niczym nie może pomóc, to trzeba zatrudnić projektanta.

Projektanta można znaleźć na lokalnym rynku wschodniej Europy przez jeden z portali freelancerów:

Freelancehunt
Freelance Ukraina
FL.ru
Freelance.ru

Albo poszukać wykonawcy na międzynarodowych giełdach:

Upwork
Freelancer.com
Fiverr.com
99designs

Przy projektowaniu opakowania dla swojego produktu, należy przestrzegać następujących zaleceń:

  • Rozdzielczość obrazu do pakowania 300dpi;
  • Nie należy używać 2x lub więcej czcionek jednocześnie;
  • Pamiętaj o tym, że opakowanie po wydrukowaniu jest obcinane, dlatego należy uważać, aby znaczące części projektu nie wychodziły poza granice szablonu;
  • Druk offsetowy daje lepszą jakość, ale nadaje się do dużych nakładów. Jeśli masz mały nakład – użyj druku cyfrowego;
  • Nie rób projektu obrazu zbyt skomplikowanym. Prostota – oto przepis na sukces;
  • Nie należy przeciążać projektu opakowania przez niepotrzebne informacje, jednak…
  • Użyj opakowania jako sposobu na przekazanie wartości produktu dla kupującego;
  • Oprócz nazwy, kodu, składu, koloru, można umieścić na opakowaniu krótką instrukcję korzystania z produktu lub inne ważne dla konsumenta informacje.

Tekst i ilustracje umieszczone na opakowaniu, muszą być jasne, jednoznaczne i zgodne z treścią produktu, nie wprowadzać w błąd kupującego o ilości i jakości zawartego w opakowaniu produktu.

Wnioski

Podsumujemy wszystkie informacje. Struktura „właściwego” opakowania produktu powinna zawierać następujące elementy:

  • Logo, nazwa firmy (Private Label) i, być może jej slogan;
  • Nazwa towaru;
  • Jakościowy obraz towaru;
  • Główne zalety produktu i/lub jego charakterystyczne cechy;
  • W zależności od produktu, opakowanie może zawierać następujące dane: masa, objętość, ilość, model, rozmiar, skład, termin do użycia, itp.;
  • Zalecenia i/lub ograniczenia dotyczące stosowania/przygotowania/użycia;
  • Oznakowanie materiału opakowaniowego;
  • Certyfikaty i dane o patentach (jeśli jest to konieczne);
  • Kontakt: strona internetowa firmy/marki, e-mail, telefon, kody QR z linkami do profili na portalach. sieciowych;
  • Dane o kraju pochodzenia;
  • FNSKU kod kreskowy.

I nie zapomnij, aby przemyśleć funkcjonalność opakowania, aby kupujący mógł użyć go po zakupie w codziennym życiu, tym samym reklamując Twoją Private Label za darmo.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak uruchomić własny biznes na Amazon, poprawnie go skonfigurować, aby otrzymywać rosnący zysk, zalecamy przejść nasz Kurs Wstępny dla początkujących Amazon-przedsiębiorców.

Rejestracja na Kurs: Pierwsze kroki na Amazon

 

Sukcesów w sprzedaży!


Warto też przeczytać

Leave A Comment