Merch by Amazon: Rejestracja i 5 sposobów na przyspieszenie

Platforma Merch by Amazon – to świetny sposób na rozpoczęcie własnej działalności online bez inwestycji. Aby rozpocząć taką działalność, nie potrzebujesz wiele: komputer i edytor grafiki (Adobe Illustrator, Adobe Photoshop lub analogi). To wszystko! Ile możesz zarobić? Od kilku dolarów do dziesiątków tysięcy dolarów miesięcznie.

Brzmi kusząco? Oczywiście. Czy są jakieś trudności i „pułapki” w tym biznesie? Tak, oczywiście. Jedną z trudności napotykanych przez przedsiębiorców-handlowców jest rejestracja na platformie Amazon. Jest długi i nie każdy może nim zarządzać. Porozmawiamy o tym dzisiaj, ale równolegle powiemy Ci, jaka to platforma i skąd pochodzą zarobki.

Co to jest Merch by Amazon?

Po raz pierwszy program Merch został uruchomiony na Amazonie w 2015 r. I była to próba giganta handlowego  stworzyć platformę do sprzedaży markowych T-shirtów. Merch by Amazon działa na schemacie POD (print-on-demand).

Print on demand (POD) to technologia wydawnicza zwana wydawnictwem na żądanie, w której znajdują się kopie książek, T-shirt, pamiątek itp. drukowane tylko po otrzymaniu odpowiedniego żądania od kupującego.

Platform POD naprawdę sporo, oto kilka przykładów: Redbubble, Teepublic, DesignbyHumans, Society6. Ale w tym artykule mówimy o wersji POD od Amazona.

Zaledwie kilka miesięcy po uruchomieniu platforma Merch by Amazon stała się popularna i wzbudziła takie zainteresowanie wśród przedsiębiorców, że usługa musiała wprowadzić ograniczenia dotyczące rejestracji i wprowadzono system zaproszeń. To znaczy do rejestracji (porozmawiamy o tym poniżej) musisz złożyć wniosek i czekać na zaproszenie od Amazonu. Czasami zajmuje to kilka tygodni, a czasem nawet sześć miesięcy lub nawet więcej. W takim przypadku Amazon zastrzega sobie prawo do odmowy rejestracji bez podania przyczyn, a następnie pojawi się następująca wiadomość:

Na szczęście zawsze jest szansa na ponowne złożenie wniosku i mieć nadzieję, że tym razem będzie to miało szczęście.

Jak to działa i gdzie są pieniądze?

Schemat Merch by Amazon jest dość prosty:

  1. Amazon zapewnia platformę POD przedsiębiorcom (dotyczy to T-shirt, drukarek do drukowania na tekstyliach, witryny do umieszczenia projektów, wysyłki do klientów itp.);
  2. Przedsiębiorca / projektant / firma przesyła swój projekt na Amazon i tworzy listing zgodnie z ustalonymi zasadami;
  3. Kupujący kupuje T-shirt, którą dostarcza Amazono wraz z innymi zamówieniami;
  4. Przedsiębiorca / projektant / firma otrzymuje honorarium autorskie za projekt, a Amazon – zysk ze sprzedaży (całkiem dobrze, biorąc pod uwagę, że koszt T-shirt do drukowania i koszty drukowania platformy nie są bardzo drogie).

Nie będziemy liczyć czyjeś pieniądze, zwłaszcza że możemy jedynie w przybliżeniu ocenić  koszty drukowania i dostarczania T-shirt. Ale o royalty, które otrzymujemy ze sprzedaży koszulek, będziemy rozmawiać bardziej szczegółowo.

Wielkość royalty ze sprzedaży T-shirt

Rozmiary royalty przy sprzedaży podstawowej T-shirt (działają od 15 stycznia 2018 r.):

> Cena T-shirt na Amazonie 15,99 USD (druk jednostronny) – royalty  2,36 USD;

> Cena T-shirt na Amazonie 17,99 USD (druk jednostronny) – royalty 3,87 USD;

> Cena T-shirt Amazon 19,99 $ (druk jednostronny) – royalty 5,38 USD;

> Cena T-shirt na Amazon 21,99 USD (druk jednostronny) – royalty 6,89 USD;

Aktualna wysokość royalty jest dostępna na tej stronie.

Czy uważasz, że wielkość honorarium autorskiego jest nieznaczna i trudno będzie uzyskać dobre pieniądze w Merch by Amazon? Wtedy spójrz na kwotę płatności na koncie, któremy zaledwie 2-3 miesiące:

Jeśli u Ciebie jeszcze nie obudziło się zainteresowanie tym biznesem, spójrz na jego zalety.

Zalety Merch by Amazon

> Minimalna inwestycja początkowa. Możesz zacząć mając  tylko komputer i edytor grafiki;

> W przeciwieństwie do innych platform POD, na Amazonie ogromny ruch kupujących, którzy przyjeżdżają nie tylko na zakup T-shirt lub pamiątki, ale także na zakup towarów codziennej konsumpcji. Dlatego nawet jeśli nie jesteś początkujący w takim biznesie, nie współpracowałeś z Merch by Amazon (MbA), wtedy warto zwrócić na to uwagę;

> W przeciwieństwie do Private Label biznesu, całkowity brak interakcji z kupującym.

> Wszystkie T-shirt są sprzedawane przez Amazon, z reklamacjami, anulowaniem zamówień itp. pracuje on i nie ma to wpływu na Twoje wskaźniki sprzedawcy;

> Szybki start. Pierwsze royalty można zdobyć następnego dnia po starcie, a przenieść na kartę bankową w ciągu miesiąca;

> Taką firmę można skalować: rozpocząć pracę z innymi platformami POD, uruchomić własną witrynę, sprzedawać w sieciach społecznościowych, poszerzać gamę produktów.

Rejesracja w Merch by Amazon

Od końca 2017 r. rejestracja na platformie Merch by Amazon uległa zmianie, stała się nieco bardziej skomplikowana i obejmuje teraz wprowadzanie danych bankowych i tax interview. Ale nie powinieneś się bać, pokażemy szczegółowo, jak się zarejestrować.

Rejestracja krok po kroku na platformie Merch by Amazon jest następująca:

  1. Śledź ten link: https://merch.amazon.com/landing
  2. Kliknij przycisk Request invitation
  3. Zgadzamy się z zasadami platformy Merch by Amazon:
  4. W otwartym oknie kliknij opcję Begin application:
  5. Wypełnij pola pierwszego formularza i kliknij Save & Continue:
  6. Wprowadź dane karty Payoneer w formularzu z danymi banku:

Możesz znaleźć potrzebne dane na swoim koncie Payoneer: Odbieranie -> Global Payment Service:

Do rejestracji potrzebujemy numeru konta, nazwy banku i routing numeru. Rodzaj konta Cheking. Upewnij się również, że nazwa odbiorcy jest zgodna z nazwą określoną na koncie Payoneer.

W polu Verify account number ponownie wprowadź numer konta.

Po wprowadzeniu wszystkich danych banku kliknij Add:

Po zaakceptowaniu danych banku kliknij Save & Continue:

  1. Ostatnim krokiem jest tax interview. Poradnik Amazon dotyczący tax interview znajduje się pod tym linkiem, zalecamy przeczytanie go.

Kliknij Complete tax information i wypełnij wymagane pola w formularzu:

Kilka punktów, które uprościją tax interview.

Wskazujemy, że nie jesteśmy obywatelami Stanów Zjednoczonych (jeśli jest to prawdą):

Wskazujemy, że nie jesteśmy agentem (nie reprezentujemy innych praw autorskich):

Wskazujemy, że nie mamy tax number:

Wypełniając formularz 1042-S, akceptujemy podpis elektroniczny:

Po raz kolejny potwierdzamy, że nie jesteśmy obywatelami USA i inne kwestie podatkowe, zgodnie z polami wskazanymi w formularzu (będzie on wyświetlany jako dokument nieedytowalny na szarym tle):

Podpis elektroniczny: po raz kolejny wskazujemy nasz podpis elektroniczny i pełne imię i nazwisko oraz potwierdzamy, że jesteśmy osobą prywatną:

Formularz po wypełnieniu wszystkich pól:

Przewiń formularz i … dotarliśmy do bardzo ważnej części rejestracji – tax interview. Pozostaje kliknąć Exit interview:

Jeśli zrobiłeś wszystko poprawnie, zobaczysz ten ekran:

  1. Ostatnim krokiem jest złożenie wniosku o rejestrację w Merch by Amazon:

W polu Industry Type wybierz opcję Novelty T-shirt Business

Organization Name – Twoje imię i nazwisko lub nazwa Twojej Private Label.

Pola do żądania dodatkowych informacji i strony internetowej mogą pozostać puste, ale omówimy je w następnej sekcji. Wprowadź captcha i możesz wysłać wniosek o zaproszenie – Send request.

Pozostaje nam tylko mieć nadzieję na szczęście i czekać na taką wiadomość od Amazon:

Jak już wspomniano powyżej – oczekiwanie może trwać od dwóch tygodni do ponad sześciu miesięcy. Czy są sposoby na skrócenie tego okresu? I porozmawiamy o tym teraz.

Metody przyspieszenia rejestracji w Merch by Amazon

Od razu powiemy, że sposób, który dałby 100% gwarancję szybkiego przejścia kontroli i odbioru zaproszenia do Merch by Amazon – nie ma. Ale istnieje wiele metod, które pomogły wielu przedsiębiorcom u nas i za granicą przyspieszyć tę procedurę.

Metoda numer 1. Użyj swojego konta sprzedawcy

Jeśli już pracujesz na Amazon jako sprzedawca i masz konto w SallerCentral – możesz użyć swojego konta (adresu e-mail i hasła), aby zarejestrować się na platformie Merch. Uważa się, że przyspieszy to otrzymanie zaproszenia.

Metoda numer 2. Skontaktuj się ze wsparciem technicznym Merch

Po złożeniu wniosku o zaproszenie, można napisać do obsługi klienta Merch by Amazon i opowiedzieć o swoich planach, że projektujesz od dawna i jesteś już gotowy przesłać wielu unikalnych i kreatywnych T-shirt, które będą sprzedawane bardzo dobrze. Cel: zdziwić tych, którzy podejmą decyzję swoim biznesplanem.

Wyszukiwanie kontaktów nie jest tak trudne, są one wyświetlane na stronie Resources za pomocą tego linku

Podany jest tam następujący adres e-mail: merch-sellers-contactus@amazon.com

Zaleca się napisanie takiego listu na tydzień lub dwa po złożeniu wniosku i powiązaniu z tym samym adresem e-mail, który jest określony we wniosku.

Czy ta metoda działa? Nie zawsze, ale są przypadki, gdy aplikację zaakceptowali po 3-28 dniach po takim liście, ale są sytuacje, kiedy była odmowa wraz z wyjaśnieniem, że przesyłano jest dużo aplikacji i trzeba czekać rozważenia, itd itp.

Metoda numer 3. Utwórz konto na jednej lub wielu platformach POD

Jeszcze jedna metoda, aby zwiększyć szanse na zaproszenie – zarejestrować konto na jednej z POD platform, przesłać tam kilka projektów i podać adres swojej strony na tych kontach jako swojej strony internetowej podczas składania wniosku i / lub w liście, wysłanym na adres z metody nr 2.

Oto lista platform, z których można korzystać:

> Redbubble

> Teepublic

> DesignbyHumans

> Society6

> Zazzle

> Spreadshirt

> Threadless

> Teefury

> SunFrog

Największa i najbardziej popularna jest Redbubble – zalecamy rozpoczęcie od niej.

Zachowaj tę listę dla siebie. Nadal będziesz jej potrzebować, gdy Twoje imperium POD zacznie rosnąć, a Ty biędziesz chciał wyjść poza Merch by Amazon lub skorzystać z innych witryn do poszukiwaniw popularnach pomysłów w zakresie projektowania T-shirt.

Jeszcze większa lista podobnych platform znajduje się w tym materiale: 21 Best Places to Design & Sell Custom Tees Online.

List motywacyjny, który można wstawić w polu Additional Information podczas składania wniosku, może wyglądać następująco:

 

Hello!
A friend of mine recenlly told me about Merch by Amazon and recommended I apply for a Merch account and upload my existing designs to the platform.

I‘ve been creating t-shirt designs for several years now, and have been uploading them on other Print On Demand platforms such as RedBubble, Zazzle, Teespring, and others with good success!

I feel I can bring my unique design skill set and experience to Merch by Amazon and prowide the marketplace with unique T-shirt designs.

I‘m looking forward to hearing back from you!

Thanks,
[Podpis]

Numer metody 4. Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych

Jeśli jesteś projektantem i masz już grupę na Facebooku lub własny blog, na którym promujesz swoją pracę (w tym T-shirt) – pamiętaj o dołączeniu linków do tych zasobów podczas rejestracji.

Jeśli nie masz czegoś takiego, spróbuj utworzyć grupę na Facebooku i przesłać tam kilka projektów T-shirt. Możesz także korzystać ze stron na Instagramie i Pinterest. Najlepiej utworzyć widoczność aktywności na tych stronach.

Metoda numer 5. Własna strona z projektami

Ta ostatnia metoda będzie wymagać nieco więcej czasu i niektórych kosztów, ale może być traktowana jako inwestycja czasu i pieniędzy w przyszły biznes POD.

Istota metody:

> Aby kupić domenę w strefie domeny .com. Możesz użyć nazwy swojej prywatnej etykiety lub wymyślić nową;

> Stwórz prostą witrynę na WordPress, korzystając z jednego z darmowych tematów;

> Przesłać kilka wzorów T-shirt (można nie swoich), żeby wyglądało to jak mały sklep internetowy;

> Podczas składania wniosku o zaproszenie podaj adres witryny w sekcji Website(optional).

Tak, to zajmie trochę czasu i ta metoda jest zalecana dla tych, którzy są nawet nieco zaznajomieni z CMS WordPress, ale później ta domena może być wykorzystana dla sprzedaży T-shirt, produkowanych na platformie Merch.

Dlaczego to powinno działać? Amazon uwielbia ruch, a twoja strona jest kolejnym źródłem tego ruchu.

Uwaga: możesz użyć kombinacji kilku sposobów, aby przyspieszyć uzyskanie pozytywnej decyzji z Merch by Amazon. Co więcej, jest nawet lepiej tak robić, ponieważ żaden z nich nie daje 100% gwarancji.

Kolejny BARDZO ważny punkt

Rozpatrzenie aplikacji może zająć trochę czasu (razem z wami mamy nadzieję, że nie na długo), to jest bardzo ważne, aby nie przegapić wiadomość z Merch by Amazon.

Zgodnie z regulaminem platformy masz 120 dni, po otrzymaniu zaproszenia, na umieszczenie swojego pierwszego projektu. Jeśli tego nie zrobisz, zaproszenie zostanie wycofane i będziesz musiał zacząć od nowa.

Aby nie przegapić tego dnia, kiedy otrzymasz zaproszenie do systemu, zalecamy dodanie następujących adresów do książki adresowej swojego klienta poczty e-mail:

> store-news@amazon.com

> merchby@amazon.com

> merch-sellers-contactus@amazon.com

W ten sposób będziesz chronić wiadomości e-mail od tych adresów przed dostaniem się do kart spamu.

Chcesz dowiedzieć się więcej o biznesie z Merch by Amazon?

W najbliższym czasie planowane jest opublikowanie kilku kolejnych materiałów na blogu poświęconym Merch by Amazon. Zapisz się na aktualizacje naszego blogu, aby być na bieżąco i niczego nie przegapić.

subskrybcja bloga SalesHub
Akceptując politykę prywatności wyrażasz zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie przez AMAZING CORPORATION S.R.O., danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn.zm.). Pełna polityka prywatności znajduje się na stronie: https://saleshub.edu.pl/polityka-prywatnosci

Leave A Comment