Opinie na Amazon w 2018: jak nie stracić klientów

Jeśli nie masz żadnych opinii na listingu, z pewnością wpłynie to na konwersję: co najmniej 70% kupujących analizuje je przed transakcją (według Google). Amazon zapewnia tę możliwość natychmiast: za pomocą kilku kliknięć użytkownik sprawdza ocenę i czyta opinie o każdym produkcie.

Na pewno masz logiczne pytanie: „i co mam z tym zrobić?”. Oferujemy kilka wskazówek:

  1.  Napisz opinię tak szczegółowo, jak to możliwe.
    Praktyka pokazuje, że im bardziej szczegółowo osoba opisuje siebie, tym wyższy poziom zaufania od innych kupujących. Jeśli masz jeszcze kilkaset znaków przed limitem na listingu, poproś podać takie dane w opiniach na Amazonie: płeć, wiek, zawód.Jest również możliwe, żeby w opiniach o produkcie były opisane korzyści towaru – właśnie na tym budowane są wszystkie nowoczesne strategie marketingowe.
  2. Poproś o opisanie problemu, który rozwiązuje twój produkt.
    Wyrażenie „nie kupujemy produktu, ale rozwiązanie problemu” jest znane daleko poza marketingiem i sprzedażą. Kupujący powinni widzieć, czy Twój produkt rozwiązuje ich problem lub „ból” (jak mówią profesjonalni marketerzy). Aby to zrobić, skorzystaj z zestawu narzędzi od zaufanego dostawcy usług.
  3. Dobre opinie powinny być wyżej od pozostałych.
    Spójrz na strony najbardziej udanych witryn i listingów sprzedaży: opinie są umieszczane na nich w najbardziej widocznym miejscu (jak w poniższym przykładzie). Czy masz to samo? Jeśli nie, w przyszłości warto ściślej pracować z niskimi ocenami recenzentów.
  4. Wysyłaj wiadomości.
    Wiadomości e-mail to potężne narzędzie nowoczesnego marketingu. Podziękuj użytkownikom za zakup, zbieraj bazę potencjalnych klientów (kontakty) i reklamuj nowe produkty. Dzięki temu  zwiększasz średnią ocenę, a tym samym konwersję listingu. Optymalnym rozwiązaniem tego problemu będzie AMZRush.
  5. Nie proś o pisanie nieobiektywnych opinii od kupujących.
    Na pewno wiesz, ale to nie będzie zbędne przypomnieć po raz kolejny – wszelkie próby wpływania na ocenę jest karane przez blokowanie listingu / konta i będziesz musiał skontaktować się ze specjalistami. W tym samym Amazon pozostawia sprzedawcom prawo poprosić o opinie, które pomogą w dalszej sprzedaży.

Wnioski

Nie zapominaj, że okres Sales Boost na Amazonie jest ograniczony, promuj swoje towary na czas.

Jak być na bieżąco z nowościami w branży Amazon?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta: subskrybuj nowości z naszego bloga, śledź naszą stronę na Facebooku i kanał YouTube. Więc zdecydowanie nie przegapisz niczego ważnego i zawsze możesz pozostać na fali sukcesu w sprzedaży na Amazonie.

subskrybcja bloga SalesHub
Akceptując politykę prywatności wyrażasz zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie przez AMAZING CORPORATION S.R.O., danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn.zm.). Pełna polityka prywatności znajduje się na stronie: https://saleshub.edu.pl/polityka-prywatnosci

Leave A Comment