5 podstawowych elementów, dla których potrzebna jest optymalizacja.

Przypomnijcie najnowsze wrażenia z zakupów za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Na prawdę denerwujące, jeśli informacje są wyświetlane niepoprawnie lub interfejs nie jest user-friendly? Chce się natychmiast zamknąć aplikację lub przełączyć się na inną, która normalnie działa.

Takie same odczucia doświadczają klienci, jeśli listing jest nieprawidłowo wyświetlany w telefonie komórkowym. Aby nie odeszli do konkurencji, należy poprawić stronę i zoptymalizować jej wygląd na różnych urządzeniach.

Aby nie udowadniać jeszcze raz, jak ważna jest mobilna wersja listingu, oto statystyki: aplikacja mobilna Amazon zajmuje 50% rynku zakupów mobilnych aplikacji (businessinider.com). To więcej niż WallMart i Target razem.

W jaki sposób listing jest wyświetlany w aplikacji mobilnej?

> Najpierw użytkownik widzi zdjęcie, a następnie – treść tekstu.

> W wynikach wyszukiwania wyświetlana jest tylko mniejsza połowa tytułu (około 60 znaków).

> Reklamy trudniejsze do odróżnienia od organicznych wyników wyszukiwania: napis „sponsored” mniej widoczny, niż w wersji dla komputerów stacjonarnych.

> Description jest wyświetlany przed bullets.

> Tylko trzy bullets są wyświetlane, aby zobaczyć resztę, musisz kliknąć ikonę „>”.

> Jeśli użytkownik przejdzie z jednego listingu do drugiego, nie może wrócić i musi powtórzyć procedurę wyszukiwania za pomocą słów kluczowych.

> Wyświetlanych są tylko pierwszych 200 znaków opisu, aby przeczytać je w całości. musisz kliknąć ikonę „>”.

> Po zdjęciach są bloki z ofertami innych towarów z Amazonu.

Jeśli Twoje listingi są już zoptymalizowane, gratulacje, masz oczywiste zalety w swojej niszy. Jeśli nie, to jest wiele do zrobienia i poprawy. Zacznij od 5 podstawowych elementów do optymalizacji:

  1. TytułW wynikach wyszukiwania aplikacja mobilna wyświetla około 60 znaków tytułu. Dodaj do nich słowo kluczowe o wysokiej częstotliwości i główne cechy. Patrząc na pierwszą część tytułu, kupujący powinien zrozumieć, jaki rodzaj produktu to jest, jaką ma przewagę, i kliknąć. Jeśli nazwa marki nie jest znana, napisz ją na końcu tytułu
  2. ObrazyW aplikacji mobilnej obrazy wpływają na decyzję bardziej, niż na zwykłej wersji strony, ponieważ aby wyświetlić opis, użytkownik musi przewijać stronę przez długi czas do dołu. Dlatego obrazy powinny pokazywać produkt w działaniu i ważne szczegóły produktu (pomoże w tym design i infografika).
  3. BulletsBullets trzeba zacząć zwrotem, który wyświetla znaczenie następnego zdania i pisać dużymi literami. Bullets zmniejszyć do 250 znaków na 500 możliwych, w przeciwnym razie są zbyt duże i nieczytelne.
  4. OpisDzielić opis na bloki i robić podtytuły dla każdej części semantycznej. Sformatować tekst, pisać listy z akapitu, wyróżnić każdy akapit  za pomocą myślnika. Nie jest konieczne użycie maksymalnej liczby znaków, lepiej jest, aby opis był informatywny i czytelny. Użytkownik zobaczy tylko pierwsze 200 symboli tekstu opisowego. Umieść w nich najważniejsze informacje lub napisz tekst, aby chciało się kliknąć i przeczytać opis w całości.
  5. Treść rozszerzonaUżytkownik może go zobaczyć tylko przez kliknięcie na początku zwykłego description. Więc chociaż zwykły opis znika na komputerze, jeśli jest rozszerzony, na komórce wciąż jest wyświetlany. Pamiętaj, że Amazon nie indeksuje EBC, więc nie ma sensu dodawać do niego zbyt wielu słów kluczowych. Lepiej skupić się na czytelności i przydatności opisu.

W związku z najnowszymi trendami i zmianami na Amazonie, sprzedający powinni skupić się nie na liczbie słów kluczowych w treści, ale na jej jakości i czytelności. Zoptymalizowanie listingu dla urządzeń mobilnych zapewnia redukcję części tekstowej, ale nie pogorszy to strony w wersji komputerowej.

Wręcz przeciwnie, wszystko, co jest krótkie, jasne i zrozumiałe, jest mile widziane. Stale sprawdzaj listing w aplikacji mobilnej, dostosuj szczegóły i wszystkie 100% docelowych odbiorców kupi od Ciebie.

Leave A Comment