Private Label – Cechy uruchamiania własnej marki

Private Label – jedna z metod wprowadzenia produktu na Amazon. Uczymy właśnie tej metody i nazywamy ją PL. Ma wiele zalet i cech, o których będziemy dzisiaj rozmawiać.

Private Label (własna marka) – to marka należąca do sprzedawcy. Nie ma znaczenia, kto jest producentem, w jakim kraju się znajduje. Wszystkie prawa do tej marki należą do sprzedawcy i inny sprzedawca nie ma prawa sprzedawać tych samych produktów w swoim imieniu.

Listing Private Label

Weźmy dla przykładu towar Baking mat. Poniżej na screenie przedstawiony jest towar modelu PL:

Listing takiego towaru wygląda następująco:
Jest to jedyny Baking Mat marki „Folksy Super Kitchen”.
Produkt posiada wystarczającą ilość recenzji, przedstawiona jest cena (innych sprzedawców na listingu nie ma!). W bloku korzyści określone są unikalne cechy właśnie tej marki.

 

Not Private Label

Weźmy podobny towar nie PL i zobaczymy, czym się różni:

 

Na listingu tego towaru tak samo pokazana jest marka, opinii jest znacznie mniej, opis zalet jest bardzo ograniczony i co najważniejsze, (pkt 4) – jeszcze 10 sprzedawców sprzedaje dokładnie ten sam towar. Jeśli przejdziemy do pkt 4, pojawi się pełna lista tych sprzedawców:

 

Czyli towar nie jest wyjątkowy, a zamówić go można u tego sprzedawcy, który oferuje najniższą cenę.

I to jest podstawowa różnica.

Cechy uruchomienia modelu PL

Z wyników wyszukiwania za tym słowem „Baking mat” widać, że wszystkie przedmioty są podobne, a jednak prawie wszystkie są markami Private Label:

Co trzeba zrobić, aby być jedynym sprzedawcą tego produktu?

Po tym, jak zastanowiłeś(łaś) się nad towarem, który chcesz uruchomić w modelu PL, trzeba zastanowić się jak go „customizować”, czyli wyróżnić. Twoim zadaniem jest wyprodukować towar wysokiej jakości, który ma wyjątkowe cechy, a przy tym nie wydawać pieniędzy na projektowanie.

Najpewniejszą metodą jest poczytać opinie towarów w niszy i przede wszystkim czytać te negatywne opinie. Po zapoznaniu się z nimi, w głowie pojawi się lista brakujących elementów i cech towarów konkurencji. Na podstawie tej listy można sporządzić plan ulepszenia danego towaru. Być może wystarczy dodać na tą matę oznakowanie, którego brakuje klientom podczas gotowania, lub coś podobnego.

Po tym, jak zastanowiłeś(łaś) się nad customizacją, trzeba zacząć negocjacje z dostawcami nad realizacją tego lub innego elementu. To podniesie cenę produkcji, jednak jeśli zmiany będą dobrze opisane i nie będą miały globalnego wpływu na wygląd towaru i radykalnie nie zmienią organizacji pracy w fabryce, to cena wzrośnie tylko odrobinę. Z chińskimi dostawcami zawsze można się dogadać.

Czasami sprzedawcy „modyfikują” towar PL tylko tym, że nakładają na standardowy wzór logo i tym samym go zmieniają. Takie sytuacje często mają miejsce, ale to nie nasza metoda.

Rozwój marki

Nasz globalny cel podczas pracy z modelem PL – to rozwój marki, gamy wysokiej jakości produktów i tworzenie grupy lojalnych odbiorców. Stawiamy przed sobą długookresowe cele i dlatego po prostu wydrukowanie logo na standardowym produkcie nie jest w naszym stylu.

Tak więc, jakie są główne cechy i zalety tego modelu:

  1. Cena towaru zależy tylko od Ciebie. Do Twojego listingu nikt nie będzie się podpinać, a jeśli będzie, to możesz szybko rozwiązać ten problem poprzez wsparcie Amazon;
  2. Masz unikalny towar z charakterem, niepodobny do innych produktów w niszy. Możesz przyciągnąć kupujących, ponieważ Twój towar odpowiada wszystkim ich wymaganiom (pamiętamy o negatywnych opiniach u konkurencji);
  3. Możesz rozszerzać swoją markę, dodawać kolejne wyjątkowe produkty i tym samym stworzyć swój własny, unikalny sklep wewnątrz Amazon;
  4. Możesz wychodzić poza Amazon, na inne platformy typu Etsy, Ebay, a także stworzyć własny sklep internetowy;
  5. Rozwijasz markę, aktywnie pracujesz z grupą odbiorców z portali społecznościowych, a tym samym tworzysz rozpoznawalność marki i zyskujesz lojalnych nabywców swoich nowych produktów.Jeśli chcesz nie tylko uruchomić towar na Amazon, a takżę stworzyć własny biznes na największej platformie handlowej Ameryki, Private Label – to Twój wybór. A jeśli chcesz uruchomić taki biznes poprawnie – zapraszamy na nasz Kurs Wstępny „Pierwsze kroki w Amazon-biznesie”. Kliknij przycisk poniżej i dołącz do społeczności międzynarodowej Amazon-przedsiębiorców.

 

Rejestracja na Kurs: Pierwsze kroki na Amazon

 


Warto też przeczytać

Leave A Comment