Storefront URL i jego odmiany

Główna część pracy nad promowaniem towaru do TOP w wynikach wyszukiwania Amazon – to praca ze słowami kluczowymi. Trzeba je prawidłowo zebrać, trzeba wypełnić tymi słowami listing, search terms, uruchomić reklamy i zrobić rozdania. Jak zrobić rozdania dla określonych słów kluczowych? Można poprosić kupującego, aby znalazł towar za tym słowem, ale ten wariant jest bardzo kosztowny czasowo (choć jest najbardziej wiarygodny). Zazwyczaj serwisy oferujące rozdania produktów ze zniżką, korzystają z Amazon-linków do takich celów. Jeden z nich to Storefront URL.

 

Storefront URL

Jeśli użytkownik, lepiej nawet klient znajdzie towar według słowa kluczowego i go kupuje, to oznacza, że ten towar dobrze odpowiada temu słowu kluczowemu i trzeba go podnosić w wynikach wyszukiwania. Tak postępuje algorytm Amazon w stosunku do sklepów i ich towarów. Sprzedaż za konkretnym słowem kluczowym ma duży wpływ na pozycję towaru w wynikach wyszukiwania za tym słowem (zdaniem).

Aby utworzyć taki link, potrzebujemy zapytania kluczowego i link na towar.
Weźmy na przykład zapytanie hair straightener i TOP-owy ASIN B06XSVMZMH

Gdzie szukać linku Storefront

Będąc na listingu, poszukujemy zdania: In Stock. Sold by … and Fulfilled by Amazon.

Klikamy nazwę marki, jak pokazano na zdjęciu i przechodzimy na stronę marki:
Pod nazwą marki znajduje się link do tzw. sklepu marki (storefront):

 

Klikając w ten link dostajemy się na stronę wszystkich produktów tej marki. Teraz wpisujemy w polu wyszukiwania to zapytanie — hair straightener i oto poszukiwany wynik:

 

Gdyby u nas był tylko jeden taki towar, to możemy po prostu skopiować link z paska adresu URL i to byłby nasz Storefront URL. Jednak w tym przykładzie, sklep jest wielki i hair straightener są aż 3. Dlatego trzeba ograniczyć wyszukiwanie przez dodanie jednego parametru w adresie URL

Storefront URL w przypadku obecności wariacji.

W przykładzie widzimy aż 3 wyniki na nasze zapytania, ale potrzebujemy, aby klienci kupowali tylko jeden towar – pierwszy od lewej. Dlatego konieczne jest, aby na tej stronie był pokazany tylko ten towar. Dlatego dodajemy do wiersza URL jeszcze jeden parametr: &field-asin= po znaku równości wpisujemy numer ASIN potrzebnego towaru. W tym przypadku będzie tak: &field-asin=B0751DHHD1
Pełny link wygląda tak: https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=me%3DA1BXXQBIGBE6UH&field-keywords=hair+straightener&field-asin=B0751DHHD1
I według tego linku pojawia nam się towar za właściwym kluczem – jedyny na stronie wyszukiwania:

 

Ważny moment: po prostu kliknięć w Storefront URL będzie za mało, aby podnieść pozycję produktu potrzebne są właśnie sprzedaże za tym Storefront URL.
Mówią, że to nie działa. Wcale tak nie jest. Aby polepszyć pozycję danego ASIN w organicznych wynikach wyszukiwania na Amazon, Storefront URL nadaje się świetnie.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak uruchomić własny biznes na Amazon, poprawnie go skonfigurować, aby otrzymywać rosnący zysk, zalecamy przejść nasz Kurs Wstępny dla początkujących Amazon-przedsiębiorców.

Rejestracja na Kurs: Pierwsze kroki na Amazon

 

Sukcesów w sprzedaży!


Warto też przeczytać

Leave A Comment