Will Tjernlund: Działając nie według szablonu, można znacznie zwiększyć sprzedaż na Amazon i powiem Wam jak to zrobić

Proponujemy waszej uwadze wywiad Igora Kustowa z Willem Tjernlundem — jednym z najbardziej znanych ekspertów programu FBA w świecie, który jest współwłaścicielem rodzinnego biznesu na Amazon z obrotem w 20 milionów dolarów rocznie.

„Mój wybór — podróżować i dzielić się doświadczeniem”

W online-biznesie Willi z 16 lat i w jednym z następnych materiałów powiemy, jaką drogę musiał przejść, aby rozwinąć rodzinny biznes do milionowe obrotów. Kilka lat temu, Will zorientował się, że zajmować się rutyną na Amazon — to nie jest to, czego on chciał. Najwięcej jemu podobają się podróże i doradztwo, i to jest to, czym Willi zajmuje się do dziś.

Większość ludzi, którzy przychodzą w Amazon-biznes nie mają za sobą specjalistycznego marketingowego wykształcenia i dużego doświadczenia w sprzedaży, nie mają kompletnego pojęcia jak dokładnie działa Amazon. Przy tym mogą one dokładnie znać swój produkt i chcą zarabiać. W tym przypadku na pomoc przychodzi kurs, który prowadzi Willi, pokazując jak można zarabiać na Amazon.

Ludzie są przyzwyczajeni do działania według szablonu: krok 1, potem krok 2, 3, 4 i tak dalej. Moim celem jest, aby przyjść i pokazać, że można odejść od tych szablonów i zwiększyć sprzedaży na Amazon. Pokazuję, jak można spojrzeć na biznes szerzej, jak znaleźć i wykorzystać swoje zalety, jak zbudować biznes pod siebie, wykorzystując swoje doświadczenie i swoje umiejętności, a nie tylko podążać standardowych rozwiązań Private Label biznesu

Will Tjernlund na konferencji poświęconej Amazon-biznesu w Niemczech

„Lepiej zacząć działać, niż siedzieć i czytać artykuły na Facebook”

Spotkałem ludzi, którzy boją się zrobić pierwszy krok i pół roku nie mogą wybrać i zamówić produkt do rozpoczęcia biznesu na Amazon. O wiele wydajniej pracować i uczyć się równolegle, nabywając umiejętności w praktyce, niż tylko czytać teoretyczne materiały na Facebook.

Firmową cechą Willa — szybkie uruchomienie produktów Private Label, chociaż on nie lubi używać słowa „uruchomienie produktu”, wierząc, że to nie prawidłowo opisuje proces Amazon-biznesu.

„Uruchomienie” — to brzmi jak wielki proces z masą operacji. Wszystko, co robimy, w rzeczywistości, to znajdujemy i sprzedajemy produkty wysokiej jakości w dobrych cenach.

Wskazówka od Willa: patrz na biznes w ogóle. Staraj się znaleźć coś, co można zaoferować klientom i czego jeszcze nie ma na Amazon. Szukaj niszy pod siebie, i gdy otrzymasz swój profit — przejdź na inne produkty. Uzyskać obroty w kilka tysięcy dolarów nie jest trudne, a dojść do obrotu kilkuset tysięcy dolarów na jednym produkcie jest bardzo trudne i nie zawsze jest to uzasadnione.

„Nie próbuj konkurować z Amazon na jego własnym terytorium”

Jeżeli u twojego produktu nie ma wyraźnych zaletów, które mogłyby pomóc klientowi dokonać wyboru na rzecz danego produktu, a nie produktu od Amazon — lepiej odejdź z tej niszy. Będzie bardzo trudno konkurować z Amazon na jego własnym terenie.

O przetrwaniu na Amazon

Aby przetrwać na Amazon w biznesie Private Label, ja bym radził iść w wąską specjalizację.
Niech to będzie mała nisza, gdzie są tylko kilka sprzedawców i pojedyncze sprzedaży w tygodniu, ale to pozwoli zarabiać dużo z sprzedaży każdej jednostki. Stajesz się ekspertem w tej niszy i to pozwoli wyróżnić się od chińskich firm i Amazon

Plany na przyszłość

Dziś Willi już zajęty jako konsultant w zakresie rozwoju biznesu i współpracuje z przedsiębiorcami, które mają milionowe obroty, ale jego plany na przyszłość obejmują tworzenie mikro-grupy dla przedsiębiorców z mniejszymi obrotami. Jego celem jest dotrzeć do przedsiębiorców który mają mniejsze potrzeby, które również potrzebują pomocy.

Fajnie by było utworzyć grupy przedsiębiorców, w zależności od obrotu, aby w każdej takiej grupie znajdował się trener który zrobił ponad milion dolarów obrotu, ale to na razie tylko w planach

Więcej w Willie Tjernlundzie i jego „firmowym” podejściu do online-biznesu znajdziesz w jednym z naszych następujących materiałów, a także nie przegap jego wystąpienie na Forum „Biznes na Amazon 2017” 20 czerwca w Kijowie.

Rejestracja na Forum „Biznes na Amazon 2017”

Leave A Comment