Wymagania dotyczące photocontentu na listingu Amazon

Jakie powinny być zdjęcia towaru i jak to wpływa na sprzedaż?

 

Zdjęcia o wysokiej jakości to wizytówka sprzedawców, ponieważ jest to pierwsza rzecz, na którą zwracają uwagę potencjalni kupujący. Ponadto zdjęcie produktu jest jednym z najcenniejszych narzędzi marketingowych – w wysoce konkurencyjnym środowisku dobre zdjęcie może wyróżnić produkt na tle podobnych, spowodować zaufanie u docelowych odbiorców, a następnie wpłynąć na decyzję na swoją korzyść.

Jakie powinny być zdjęcia na listingu?

Dla każdego towaru na listingu wymagane jest jedno lub więcej zdjęć. Główne zdjęcie nazywa się „głównym”. Jest ono wyświetlane po raz pierwszy w wynikach wyszukiwania i na stronach oglądanych przez kupującego, dlatego jesteś zainteresowany, by zdjęcie było jak najbardziej reprezentacyjne.

Podczas tworzenia głównego obrazu zwróć uwagę na zalecenia firmy Amazon:

> zdjęcie powinno wyświetlać tylko główny produkt, który kupujący otrzyma – bez używania tekstów, logo, znaków wodnych;

> zdjęcie musi być profesjonalne;

> zdjęcie umieszczone na białym tle;

> zdjęcie musi być o wymiarach co najmniej 1000 pikseli, aby po jego zwiększeniu zachować klarowność;

> produkt powinien zajmować 80% powierzchni zdjęcia, reszta – tło;

> rysunki i ilustracje produktu są niedozwolone;

> zdjęcie musi być tylko w trybie kolorów RGB;

> zdjęcie odpowiada dopuszczalnym formatom plików – JPEG, TIFF lub GIF.

> preferowany jest JPEG;

> książki, muzyka, obrazy wideo / DVD muszą zawierać okładkę i wypełniać 100% obrazu;

> w sumie dozwolone jest umieszczenie 9 zdjęć.

Amazon daje więcej swobody w tworzeniu dodatkowych zdjęć – sprzedawca może korzystać z infografiki, przyciętych lub zbliżonych zdjęć, a także dodatkowych elementów, aby zademonstrować produkt w działaniu lub jego skalę. Ponieważ kupujący nie może fizycznie dotknąć Twojego produktu, Twoim zadaniem jest stworzenie dobrego pierwszego wrażenia. Rób zdjęcia o wysokiej jakości i informatywne.

A teraz porównajmy te dwa obrazy:

W pierwszym przypadku, sprzedawca dokonał nieudaną próbę zrobić własne zdjęcia nie dbając o jakości. Co więcej, sam produkt nie nie wzbudza zaufania.

W drugim przypadku widzimy profesjonalne zdjęcie na białym tle, demonstrujące zalety, jakość towarów i odpowiedzialność sprzedawcy.

U kogo kupiłbyś smycz dla swojego psa?

Wnioski

Jeśli photocontent na listingu nie spełnia powyższych zaleceń, zmodyfikuj ją. Dobrze oświetlone zdjęcia w wysokiej rozdzielczości wykonane na białym tle zapewnią 50% sukcesu i pomogą ominąć większość konkurentów. Amazon jest pełen towarów z kiepskim photocontentem, więc ze względu na to, że masz wysokiej jakości obrazy, które są przyjemne do oglądania, otrzymasz znacznie więcej zainteresowania (kliknięć i sprzedaży), niż niezoptymalizowane listingi.

Leave A Comment