Zawieszenie konta (account suspension) Część 1.

W dzisiejszym materiale porozmawiamy o tym, co zrobić, jeśli Twoje konto na Amazon zostało zawieszone. Przedyskutujemy i rozważymy opcje postępowania w takich przypadkach, dowiemy się, dlaczego firma blokuje konta niektórych przedsiębiorców, i najważniejsze, co musimy zrobić, aby tego uniknąć.

Wielu przedsiębiorców, zarówno początkujący, jak i doświadczeni, w określonym czasie i z różnych powodów spotkały się z blokadą konta (account suspension). Jeśli to się stało z Tobą, nie martw się i nie nie panikuj, account suspension nie jest końcem świata.

Jeśli podasz pracownikom firmy Amazon kompleksowy, szczegółowy i jasny plan działań (plan of action lub POA), najprawdopodobniej działanie twojego konta zostanie przywrócone i będziesz mógł kontynuować handel w normalnym trybie. Dla skuteczności działania POA każdy sprzedawca powinien zrozumieć, dlaczego jego konto zostało zawieszone, więc najpierw omówimy podstawowe powody blokady konta Amazon.

1) Niski Seller Perfomance.

Amazon oblicza średni Seller Perfomance na podstawie trzech wskaźników:

> Order Defect Rate lub ODR.
To jest procent zamówień, którzy z jakichkolwiek powodów uzyskali negatywne opinie (jedna lub dwie gwiazdki), lub skargi związane z realizacją gwarancji A-to-Z (zwykle w takim przypadku kupujący ma pretensje do zrobionego zamówienia) itp., aby uniknąć blokady konta, ODR nie powinien przekraczać 1% od ogólnej ilości sprzedaży.

> Pre-fulfillment cancellation rate.
Procent zamówień, anulowane przez sprzedającego przed wysyłką towaru kupującemu, podzielony przez łączną liczbę zamówień zrealizowanych. Pre-fulfillment cancellation rate powinien być mniejszy niż 2,5%, zwykle współczynnik ten wzrasta w wyniku złego zarządzania Twoim Inventory.

> Late shipment rate.
Wartość ta, jak już pewnie domyślacie, oznacza procent zamówień wysyłanych klientowi później określonej daty, i podzielony na ich ogólną liczbę. Aby uniknąć takiej blokady konta, należy utrzymać ten współczynnik na poziomie poniżej 4%. Duży procent takich zamówień może spowodować przepływ negatywnych opinii i wzrostu niezadowolenia klientów, bo jeśli produkt wysłany później określonej daty, śledzenie jego lokalizacji nie jest możliwe.

2) Naruszenie zasad sprzedaży na Amazon.

Firma posługuje się krótkim kodeksem dla przedsiębiorców, który składa się z pięciu prostych zasad. Ich celem jest przede wszystkim to, aby zapewnić bezpieczne i przyjemne zakupy na Amazon dla wszystkich klientów bez wyjątku.

> Szanuj złożoną obietnicę — kupować lub sprzedawać.

> Na swoim obecnym koncie podawaj tylko aktualne informacje .

> Jeśli twoje konto z jakiegoś powodu było zablokowane, nie wolno ci otwierać innego konta.

> Zostawiaj tylko uczciwe i prawdziwe opinie o partnerach twoich transakcji.

> Nie wprowadzaj ludzi w błąd, dając świadomie fałszywe informacji o sobie lub swoim produkcie.

Firma celowo zostawiła ramy tych zasad na tyle szerokie, aby objąć wiele sytuacji, z którymi mogą się spotkać sprzedawcy, ale przy tym są one dość proste i zrozumiałe.

3) Naruszenia przepisów dotyczących produktów, zakazanych Amazon (Amazon restricted product rules).

W każdej kategorii produktów jest lista produktów lub ich składników, które są zakazane do realizacji na Amazon. Zazwyczaj to właśnie ten element prowadzi do zablokowania kont wielu przedsiębiorców, dlatego przed przystąpieniem do sprzedaży koniecznie zapoznaj się ta lista dla twojej kategorii towarów, i upewnij się, że twój produkt lub jego składniki nie mieszczą na tej liście.

Tu płynnie podeszliśmy do następnej części naszego materiału, a mianowicie do sporządzenia apelacji i pisania planu działań (Plan of Action lub POA).

Jeśli chcesz wznowić działanie twojego konta, masz 17 dni, aby dostarczyć szczegółowy POA pracownikom firmy. Samo podanie POA nie gwarantuje automatyczne odwołanie blokady konta, choć Amazon obiecuje rozważyć każdą konkretną apelację starannie i indywidualnie.

Ciąg dalszy nastąpi……

Jak nie przegapić niczego ważnego ze świata Amazon-biznesu?

Jeśli chcesz otrzymywać krótkie powiadomienia o tych i innych materiałów na swój e-mail – wprowadź go w polu poniżej. Będziesz otrzymywać 3-4 krótkich powiadomień w miesiącu z ogłoszeń nowych publikacji na blogu.

subskrybcja bloga SalesHub
Akceptując politykę prywatności wyrażasz zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie przez AMAZING CORPORATION S.R.O., danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn.zm.). Pełna polityka prywatności znajduje się na stronie: https://saleshub.edu.pl/polityka-prywatnosci

Leave A Comment